Mitt styrdon funkar dåligt, vilket styrdon ska jag köpa för att ersätta den på bild och vart köper jag nytt, den drivs med 24 volt.
Mvh

• Två gröna styrdon med kablar anslutna till en kopparrörinstallation, märkta med "52104".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet.

Misstänker att det är Wirsbo ställdon, som nu är Uponor.

Vad är felsymtomen?

Vad står det för mer text på dom?

Stänger dom eller öppnar dom när de blir spänningslösa?

Golvvärme är ett trögt system så det är sällan man bör/behöver ha ställdon till golvvärmen.
Utan man justerar in hela värmesystemet, sen låter man reglercentralen i "pannan" styra framledningstemperaturen.

Ett styrdon värkar inte öppna som dom andra, vattentempen ut ökar minimalt. När jag byter plats med ett annat styrdon släpps varm vatten ut.
Wirsbo styrdon finns tydligen inte längre..

• Grönt styrdon (52/04) i närbild, del av VVS-installation med kopparrör och ledningar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild på ett Wirsbo styrdon hålls i en hand med rör och ventiler i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Ett öppet styrdon av plast, med gängor synliga inuti, hålls i en hand framför rör och ventiler i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild av ett Wirsbo styrdon med märkning 24V, IP54 och TSA 01, grönt hölje och grå bas, i ett rörligt installationsområde.
    Skapa konto
  • Ventil med två gröna styrdon, varav ett fungerar dåligt enligt inlägget. Tydlig märkning med "WIRSBO" på ventilen.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.