Hej,
Jag och frugan är ute efter ett hus som vi ska bo i under många år.
Inom 1 månad kommer en säljstart gällande 7 st hus som vi har fastnat för, rätt område och perfekt hus med en planlösning som passar oss. Vi har pratat med bank som godkänt prissumman för huset osv. Så alla såna grejer är redo.
Jag pratade med mäklare som sa att 2 av husen redan är bokade. Dom 2 bästa såklart. Det spelar inte oss någon roll, dom andra har också bra lägen. Jag ville då boka ett men då sa hon att det inte går att boka och att de 2 som bokats gjordes via byggaren, och att de egentligen inte fick boka dom till någon. Men men gjort är gjort.

Till mina nuvarande tankar.
Mäklaren sa att när de börjar sälja kommer bokning att ske via mail. Först till kvarn.
Enligt henne är det väldigt många intressenter.
Vi blev då sjukt nervösa och tankarna började gå om att vi kanske inte får ett av husen i alla fall.
Vi kommer såklart att maila samma minut som säljstart öppnar. Men man är ändå nervös.
Utöver det så är det egentligen bara 3 av de resterande 5 husen som ska byggas som vi kan tänka oss att köpa.
Det som gnager mig är att mäklaren enkelt kan fuska och inte välja de som mailar först. Just för att man inte kommer kunna bevisa något även om hon fuskar. Vet inte varför hon skulle göra det. Men tankarna börjar gå åt alla håll.

Jag funderar på att dra iväg ett mail från mig och ett från frugan. Samtidigt som säljstart för att öka chanserna. Ologiskt tänkande kanske. Man jag är allt annat än logisk just nu. Vi vill verkligen bo där. Och det säljs inte alls mycket i det området..
Och för att tankarna går åt alla håll så har jag även funderat på om det kan reta upp mäklaren att jag mailar från min och frugans mail. Hon kommer att förstå att vi är man och fru när hon öppnar det bifogade lånelöftet.

Vad tror ni om det?

Skulle uppskatta tankar gällande hela situationen.
Tack.
Mvh
Maestro

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.