Sugen på en ny laser och har nästan bestämt mig för en Bosch GLL 3-80p men så började jag kika på DeWalts nya DW089K och den verkar ju funka för mina behov och den är ju trots allt 1000 kr billigare med mottagare på Toolab. DeWalten ser ju lite tåligare ut, såg till och med något filmklipp där den slängs mellan två gubbar och hamnar på backen... Men det är väl lite överdrivet kanske. Men utseendet ser ju lite tåligare ut iafl. Den har ju även microjusteringen och tror jag även möjlighet till lägga sneda linjer tror jag typ trappa.

Så vad tror ni? Finns det nån här som har lite mer kött på benen i valet och kvalet? Och nej, Festool har ingen laser vad jag vet...;)

Ja har en dw088, vet inte skillnaden mellan dem, men kan bara understryka kvalitén, min har tappats / ramlat ner i golvet ett flertal gånger utan problem,
Så visst är de gedigna grejer

Ingen uppfattning om kvalitetsskillnader här heller. Sneda linjer kan du lägga även med boschen.

Har man inte 360 på lasern kommer man förr eller senare bli begränsad av det, det är lika bra att köpa en sån med en gång som du gjorde, det blir aldrig fel.

• Gilla
aivo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.