Hejsan tänkte beställa en ny garageport och har hittat bra priser hos dessa återförsäljare alla har 40-45mm isolering och är gjorda på samma sätt. dem flesta ligger även på runt 10k med motor.

har någon beställt från dessa innan och kan rekommendera dem ?

är det någon man ska undvika ?

Läs på lite om Outl1 på nätet så inser du att du skall undvika dem.

• Gilla
Hellwiz och 3 till
  • Laddar…
Har du tänkt montera själv eller erbjuder dessa firmor montering med?

gustavholm gustavholm skrev:
Hejsan tänkte beställa en ny garageport och har hittat bra priser hos dessa återförsäljare alla har 40-45mm isolering och är gjorda på samma sätt. dem flesta ligger även på runt 10k med motor.

Vilka är "dessa" du nämner?

Hemingway Hemingway skrev:
Har du tänkt montera själv eller erbjuder dessa firmor montering med?
Jag hade tänkt montera själv och företagen jag nämner är garageexperten och turner door samt portmästarna
Har läst om outl1 och den blir det inte

• Gilla
Uffe-stark
  • Laddar…
Jag hade tänkt montera själv och företagen jag nämner är garageexperten och turner door samt portmästarna
Har läst om outl1 och den blir det inte
Ska du montera själv finns också Krokoms Portfabrik.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Ska du montera själv finns också Krokoms Portfabrik.
Dem var ju betydligt dyrare 😂
På dem jag skickade hamnar man på 10k

Okej, förstår. Det är nog inte rätt alternativ om du endast fokuserar på pris och inte bryr dig om så mycket annat.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Köpte på portmästarna rätt pris och bra support. Har en novoferm port också och skulle säga de är likvärdiga.

• Gilla
gustavholm
  • Laddar…
Okej, förstår. Det är nog inte rätt alternativ om du endast fokuserar på pris och inte bryr dig om så mycket annat.
Nä priset är ganska avgörande för min sits.
Och tänker att dem borde ju vara ganska likvärdiga portarna.

Kanske inte är samma som på din lista men använde mig av garageportexperten för vår garageport. (De monterade den också) Det är väl säkert beroende på vilket lokalkontor som gör jobbet och så men fick även väldigt bra support när det blev strul med styrenheten efter något år då en elektriker lekt runt med jordfelsbrytaren lite för många gånger inne.
Räckte med full reset men det var inte uppenbart hur det gjordes.
https://garageportexperten.se/butiker/stockholm-nord

har kollat runt och portmästarna verkar vara bra i både kvalite och support.

blir nog dem jag beställer från.

Purre
Har du jämfört U-värde och då helst monterad port något?

Yes. Har en från garageexperten, den är faktiskt väldigt fin, funkar hur bra som helst.
Känslan och funktion är mycket likt dyrare portar. Skillnaden är att det är fler delar att montera än en dyr port

Har beställt Turnerdoor. Har fungerat bra med installationen. Gäller att läsa instruktionerna väldigt noggrannt så blir det bra.
Men, beställ med motor eller köp Julas motor. Turners lås är helt värdelöst.
Kennet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.