Hej
Jag håller på att starta ett bygge på ett lösvirkeshus. Jag vill gärna ha spröjsade fönster men de är ju så dyra.
Hitta de en kille som vill sälja sina spröjsade fönster ( flaggfönster). De har stått 30 år i en uppvärmd källare. Han nämner att de behöver kittas och målas om.
Så nu undrar jag hur jag vet om träet e ok?
Och är det mycket jobb med att måla och kitta ?
Mvh Alex
 
Peta med kniv i träet, det ska inte kännas mört.

Ja, mycket jobb. Värma, skrapa, linolja, grundmåla, kitta, måla, måla. Räkna kanske med en arbetsdag per båge?
 
H hapazard skrev:
Peta med kniv i träet, det ska inte kännas mört.

Ja, mycket jobb. Värma, skrapa, linolja, grundmåla, kitta, måla, måla. Räkna kanske med en arbetsdag per båge?
Ok. Tack
 
Hur gick det med fönsterna?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.