Kan man köpa typ makadam i säckar på byggvaruhus? ska bygga ett kort staket och ska gjuta ner 4 stolpar, behöver lite att ha i botten... någon som vet var?
Tack för svar
MVH

Ta reda på var din närmaste grusdepå finns.
De har säkerligen billigare makadam att få i antingen spannar eller liknande! Byggvaruhus tenderar att vara väldigt dyra på små partier.

Mvh
Thomas

Vissa XL Bygg har på säck.

Inte svar på din fråga men ett alternativt tillvägagånssätt. Jag använde jordankare (90cm) när jag byggde ett plank/staket runt en terass i höstas. Sitter som gjutet! Funderade också på att gjuta plintar men ångrar absolut inte att jag använde jordankare. Snabbt, enkelt och sitter som sagt som gjutna i marken.

Låter som att du ska ha några hinkar. På Hornbach kan man köpa hinkvis och jag tror att dom har tex 8-16 som är lämpligt som dränerande skikt under plinten.

Eller så tar man släpkärran och åker till grustaget som sagt. Brukar kosta 2-300 men då får du mer än du behöver låter det som.

Lite sent svar, hoppas ditt staket är färdigt och det gick bra, men för andra som söker:
Jag gick på MathiasS tips ovan och köpte makadam på Hornbach i går och de tog 35 öre kilot, blir typ 5 spänn för en hink så inte så blodigt dyrt.

D
Om man bara vill ha ett kilo, så blir det riktigt billigt då....:p

• Gilla
Bengtis
  • Laddar…
DIY_freak skrev:
Om man bara vill ha ett kilo, så blir det riktigt billigt då....:p
Smart affärsidé!

Köp bara ett kilo i taget.
Beroende på kassaköernas längd kan man väl hinna med en hink i timmen.
Bra motion också.
Medtag lösmustasch :cool:

4 kg kostar samma som 1 kg (1 kr) om vi nu ska tänka snålt :)

Nja, 1 kg kostar väl 0:- om man betalar kontant då 35 öre avrundas neråt?

Fn vad smart! Man kan anlägga en hel grusplan helt gratis :) Man behöver dock bo väldigt nära Hornbach för det blir ju många vändor med bilen och för 35 öre bensin kan man bara köra ett par hundra meter ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.