2 055 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Köpa loss en telestuga, finns det nån hake?
Kopparn ska klippas och stolparna ska bort från en del av vår mark som Telia använt. (Servitut på marken för ledningsrätt).
Nu får vi möjlighet att köpa en liten stuga de haft teleutrustning i för en spottstyver. De ska tömma, ta bort sitt lås och lämna den.
Låter nästan för bra för att vara sant. Kan det finnas nån hake? Nån dold kostnad för oss?
Nån som har erfarenhet och kan berätta?
Nu får vi möjlighet att köpa en liten stuga de haft teleutrustning i för en spottstyver. De ska tömma, ta bort sitt lås och lämna den.
Låter nästan för bra för att vara sant. Kan det finnas nån hake? Nån dold kostnad för oss?
Nån som har erfarenhet och kan berätta?
Farsan fick samma erbjudande för några år sedan och slog till direkt. Det är en väldigt välisolerad liten stuga som han använder som förråd nu.
Spontant låter det som en bra affär, staten byggde rejält back in the days i monopolens tidevarv.
Hur är det med elströmmen?
Hur är det med elströmmen?
Men nån ström lär du ju vilja ha?
Jag hade, faktiskt, tagit med elanslutningen i affären trots den fasta kostnaden. Ska du ansluta igen av någon anledning så blir det dyyyyyyyyyrt. Man vet aldrig vad man kan få för sig, och avsluta är enkelt och gratis.
Hyra ut?
Jag hade känt mig begränsad utan ström i en sån byggnad, går det att lägga fram en inomgårdskabel eller blir det långt?
Hyra ut?
Jag hade känt mig begränsad utan ström i en sån byggnad, går det att lägga fram en inomgårdskabel eller blir det långt?
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Försöka köpa loss tomt av "bonde / skogsägare " Jakträtt?
Tomter -
Kan en medlem i BRF köpa loss hela marken privat?
Bostadsrätt -
Har fritidshus på arrendetomt, vill köpa loss tomten, hur gör man med lån?
Köpa & Sälja hus -
Vågar jag köpa loss min brors andel i huset?
Köpa & Sälja hus -
Kostnad köpa loss liten bit tomt? Värt det?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.