2 325 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Köpa Larm Powermaster 10
Sida 1 av 2
Har kollat på den sidan men är det dumt att köpa ett begagnat utan manual osv? Hittade ett beg med 2 kameror osv till ett vettigt pris men dock utan manual. Han hade köpt sitt via ett larmbolag som de installerade hemma hos han.
Gissar på att koder m.m står i manualen som inte ingår :/
Gissar på att koder m.m står i manualen som inte ingår :/
Manual hittade jag på några sekunder på nätet. Vissa larm sålda av larmfirmor kan ha ändrat lösenordet för serviceläget och ej kommunicerat det till sin slutkund.
Du bör kontrollera att säljaren kan ge dig alla nödvändiga koder eller bekräfta att larmet är återställt till fabriksläge.
Du bör kontrollera att säljaren kan ge dig alla nödvändiga koder eller bekräfta att larmet är återställt till fabriksläge.
Grejen är att han som säljer larmet är gammal och han verkar inte veta så mycket, lite svår att kommunicera med honom. Men ska se om han kan fixa detta annars skippar jag affären.
Vilket år släpptes appen till visonic?
Fungerar utländska sensorer till svenska enheter?
Vilket år släpptes appen till visonic?
Fungerar utländska sensorer till svenska enheter?
B Blackfear skrev:
Regionsbegränsningar kan finnas på detektorer/sensor. Kan ej svara på hur det ligger till med detta larm.
Även versionen på programmet i centralenheten kan vara ett problem. Gammal version kanske inte funkar med nya detektorer.
Detta gör att priset på ett beg. larm ska vara lågt.
Aha då vet jag lite mer, enligt han så köpte han larmet 2017 utav larmbolaget men det behöver ju inte betyda att larmet har den senaste mjukvaran. Kan man tyda vilken version han har på etikettens baksida på centralen?
Redigerat:
Vilken sida hänvisar du till? Den jag länkade till är en sida som säljer nya larm.B Blackfear skrev:
Ahh, tror jag missuppfattade din mening. Läste om den nu och insåg att du har kollat på protexus.se OCH även ett begagnat alternativ, rätt så?B Blackfear skrev: