Ja, jag köpte en i våras. Helnöjd! Köpte också sågbänken Bosch GTA3800, stabilt för långa reglar etc. Var beredd på att grejerna väger en del. Sågbänken är väl 2 m lång hopfälld (3,8 m utdragen).

Redigerat:
Behöver man det långa bordet? Tänkte köpa ett 2,5 m men det kanske är lite kort?

Ja det är ofta för kort, dessutom är det ganska vridvekt vilket gör det svårt att kapa tyngre reglar exakt. Har ett 2500 och ångrar mig ofta.

Det finns kommentarer här på BH om att den "lilla" bänken är väl klen, men det beror nog på vad man skall såga. Nu när jag kapar bärlinor och bjälklag så känns stora bänken rätt.

Jag har haft en sådan såg med GTA 3800 -bordet i flera år och jag ör kalasnöjd.

Ne on Net säljer sågen någon enstaka hundralapp billigare än Bauhaus men med Bauhaus prisgaranti borde du kunna få ner priset till ca 3070 kr. Du kommer aldrig ångra att du spenderade de pengarna!

Gå på det kraftigare/längre bordet om möjligt. :thumbup:

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Det blev paketet från toolab. Jag är helnöjd, kom hem 2 dagar efter beställning. Funkar klockrent! Det enda jag skulle önska var ett rullstöd extra att sätta i bordet lite närmare maskinen om man kapar omväxlande långa och korta bitar. Tack för tipset👍

Nu är det ju redan köpt men en fördel med GTA 2500-bordet är att det är enkelt att frakta i en vanlig personbil på bredden i baksätet om inget annat. För mig var transporterbarhet en viktig faktor men så är det inte för alla såklart.

vedeldaren skrev:
Det blev paketet från toolab. Jag är helnöjd, kom hem 2 dagar efter beställning. Funkar klockrent! Det enda jag skulle önska var ett rullstöd extra att sätta i bordet lite närmare maskinen om man kapar omväxlande långa och korta bitar. Tack för tipset👍
Du har utdragbara stöd på var sida sågen (de med den överstrukna handsymbolen) som brukar funka för korta bitar.

Det går även att köpa separata rullstöd om du känner att du behöver fler. Skicka en ny beställning till Toolab så har du dem innan helgen. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.