P
Hej!

Vi håller på att renovera och nu fattas de ett kök.

Vi har spanat in HTH, Epoq, Ikea och Marbodal kök. De lutar mest åt ett Ikea kök och bänskiva och vitvaror på annat håll. Men vågar man köpa ett Ikeakök innan den nya serie kommer?

Vi vill flytta in snarast och vill inte vänta.. Ang Ikeas nya, är de bara dom som kommer ändra mått eller kommer alla följa ikeas standard i framtiden?

Mvh!

Vilka är alla? Menar du de andra kökstillverkarna? Tvivlar på att de kommer följa i Ikeas fotspår såvida inte en majoritet av kunderna helt plötsligt börjar kräva 80 cm höga skåp. Jag tror knappast att Ikea sätter standarden i köksbranschen.

Köp inte Ikeas Faktum bara för rabatten, du får samma rabatt hos Epoq.

P
Haha nää verkligen inte pga rabatten som består av värdecheck på 2000kr varje 10000kr då jag aldrig
annars handlar på ikea..

tänkte bara om man ska vänta på nya köket (vill ju flytta in snarast) lr om man ska köra gamla.

Är nya serien värd att vänta på? Lr ska man sattsa på tex epoq lr hth?

Måtten skiljer redan i dag mellan olika leverantörer. Nu har jag inga detaljer på Ikeas nya stommar men om jag förstår rätt så är det framförallt höjden som ändras och valen på olika skåpbredder (det blir fler kombinationer). Jag tvivlar på att Ikea skulle gå ifrån branschstandarden när det gäller inbyggnadsmått och för mig är det det viktiga.
Kan du bygga det kök du vill med nuvarande Faktum och hittar luckor du är nöjd med så varför vänta? En sak är säker, faktum är beprövat och vi är många som är nöjda med våra kök.

klockan8 skrev:
Haha nää verkligen inte pga rabatten som består av värdecheck på 2000kr varje 10000kr då jag aldrig
annars handlar på ikea..
Du kan ju köpa delar för tiotusen och sen komma tillbaka och köpa fler delar till köket för de där tvåtusen. För jag antar att du ska ha grejer för mer än så?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.