668 läst ·
2 svar
668 läst
2 svar
Köpa hus med källare
Jag undrar vad man ska tänka på om man överväger att köpa hus med källare. Att det ligger högt, på bra mark, dränering, oinredd osv. Många översvämningar man hör om verkar dock handla om avlopp. De flesta har ju avlopp i källare i tvättstuga. Riskerar man alltid översvämning från avlopp och är enda sättet att skydda sig med bakventil?
Tycker en källare kan vara praktiskt som tvättstuga, matkällare osv. men inte om det ska innebära risk för översvämning från avlopp.
Tycker en källare kan vara praktiskt som tvättstuga, matkällare osv. men inte om det ska innebära risk för översvämning från avlopp.
En källare är guld värd och toppen att ha. En hel bostadsyta till att fylla med braatthasaker samt tvättstuga och hobbyrum. Inte att förglömma. En stor matkällare.
Har man källare har man också en krypgrund med ståhöjd 😀.
I normalfallet översvämmas aldrig en källare. Det är bara de som är byggda på fel plats såsom svackor, nära vattendrag osv.
Jag byggde till mitt hus och naturligtvis grävde jag ut för källare. Något annat alternativ funderade jag inte på.
Har man källare har man också en krypgrund med ståhöjd 😀.
I normalfallet översvämmas aldrig en källare. Det är bara de som är byggda på fel plats såsom svackor, nära vattendrag osv.
Jag byggde till mitt hus och naturligtvis grävde jag ut för källare. Något annat alternativ funderade jag inte på.
Redigerat:
Klicka här för att svara