Är det någon som känner till en bra tillverkare där man kan köpa hus som byggsats direkt från tillverkaren? Alltså i princip på samma sätt som när man köper via någon försäljare.

På Vallsjöhus är det VDn och fabrikschefen som säljer husen. De har alltså inga särskilda säljare. Övriga "små" tillverkare borde inte ha alltför många säljare de heller.

Hur ligger Vallsjöhus till prismässigt?

Hur är standarden på konstruktionen, jag såg ditt inlägg om masonit?

Jag har beställt deras katalog som jag fick igår, men har inte hunnit med att studerat den så noga.

Men jag tycker att det huset som de kalla 190, ett 1 1/2 plans hus liknar vad jag söker.

Rodge68 skrev:
Hur ligger Vallsjöhus till prismässigt?

Hur är standarden på konstruktionen, jag såg ditt inlägg om masonit?

Jag har beställt deras katalog som jag fick igår, men har inte hunnit med att studerat den så noga.

Men jag tycker att det huset som de kalla 190, ett 1 1/2 plans hus liknar vad jag söker.
Prismässigt tycker vi de ligger väldig bra till (annars hade vi valt någon annan).

Konstruktionen är gedigen. Masoniten är egentligen onödig men bidrar till att göra konstruktionen mer gedigen.

General failure, jag kollade din hemsida och jag har utan att sett Ert hus själv ritat ett i stort sett identiskt hus. Enda skillnaden är att jag ritat två fulla plan.

Jag antar att du är nöjd med huset?

Hur ordnade du med bygget? Körde du i egen regi?

Vad hamnade slutnotan på exkl. tomtpriset ( du kan kanske maila till mig om du inte vill skriva det här).

Jag har varit i kontakt med dem i dag på Vallsjöhus och det verkar som om de är den typen av leverantör som jag söker. Jag antar att du kan rekommendera dem?

Rodge68 skrev:
General failure, jag kollade din hemsida och jag har utan att sett Ert hus själv ritat ett i stort sett identiskt hus. Enda skillnaden är att jag ritat två fulla plan.

Jag antar att du är nöjd med huset?

Hur ordnade du med bygget? Körde du i egen regi?

Vad hamnade slutnotan på exkl. tomtpriset ( du kan kanske maila till mig om du inte vill skriva det här).

Jag har varit i kontakt med dem i dag på Vallsjöhus och det verkar som om de är den typen av leverantör som jag söker. Jag antar att du kan rekommendera dem?
Huset är ju inte riktigt klart men ännu så länge är vi nöjda. Nästa gång vi bygger hus kan det mycket väl bli ett Vallsjöhus.

Slutnotan är väl inte helt klar heller men det kommer att hamna på ca 950' för huset och 650' för entreprenaden. Då kommer undervåningen att vara helt klar när vi flyttar in och vi inreder övervåningen själva. Sen tillkommer förstås övriga byggherrekostnader på bortåt 100'.

Det låter som ett mycket överkommligt pris.

När jag ringde till dem i dag sa det att det huset som liknar Ert ligger på ca 1 ,1 mille som byggsats! Alltså lite högre.

Rodge68 skrev:
Det låter som ett mycket överkommligt pris.

När jag ringde till dem i dag sa det att det huset som liknar Ert ligger på ca 1 ,1 mille som byggsats! Alltså lite högre.
Om det är Vallsjöhus 190 du tänker på kan det nog stämma. Vårt hus är på ca 165 m2 och vi valde att ta bort den del av byggsatsen som hör till övervåningen.

Vad kallas Er modell? Är den specialritad som allt annat?

Rodge68 skrev:
Vad kallas Er modell? Är den specialritad som allt annat?

Villa Servin kan vi väl kalla den ;)
Vi ritade den själva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.