Lånar tråden då jag är i samma sits...
Tjejen o jag tittar på hus, pga vissa omständigheter är det enklast att jag står på lånet.
Om hon nu lånar halva beloppet av mig, vi bor där i säg 5år sen vill hon dra. Hur gör man då med lånet? Eller ger det sig själv eftersom hon lånat av mig?
Och annars, när hon via sambolagen har rätt till halva huset, är det väl mest lämpligt om hon betalar halva amorteringen och halva räntekostnaden? Eller sitter jag på Monarken nu?