1 096 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Köpa fröer via internet
Jag har suttit och "googlat" samt besökt alla länkar jag kunnat komma över för att i lugn och ro beställa hem fröer. Jag ska fixa perenna gammaldags blommor till en trädgård som i dagsläget inte existerar, och tror att det är billigare att så fröer än köpa växter som någon annan drivit upp.
Jag har tidigare valt fröer från Mormors Växter, men hur jag än söker på nätet så tycks de inte finnas längre. Trist, för alla listor över blommor jag vill ha gjorde jag efter att ha besökt deras hemsida förra våren!
Har ni beställt fröer över nätet? Hur funkar det? Vad är bra och vad är dåligt? Kan ni ge mig några tips?
Jag har tidigare valt fröer från Mormors Växter, men hur jag än söker på nätet så tycks de inte finnas längre. Trist, för alla listor över blommor jag vill ha gjorde jag efter att ha besökt deras hemsida förra våren!
Har ni beställt fröer över nätet? Hur funkar det? Vad är bra och vad är dåligt? Kan ni ge mig några tips?
Sambeställ gärna lökar & fröer med några som bor i närheten av dig - det funkar utmärkt att använda forumet i odla.nu eller ialltomträdgård. Fick förresten idag mail från Eurobulb när det gäller dahlior - vi var ett tiotal som sambeställde för ngt år sedan. Fröer är än mer lönsamt eftersom man ofta får alltför mycket i en påse.
Impecta hör till en av sajterna som jag känner till sedan tidigare. Hittade rätt många fler när jag sökte på nätet, så nu vet jag inte riktigt vilken firma jag ska välja. Det slutar nog helt enkelt med den som har de bästa bilderna!
Tack för svaren. Om det är fler som har erfarenhet av internetbeställda fröer så är jag fortfarande intresserad.
Tack för svaren. Om det är fler som har erfarenhet av internetbeställda fröer så är jag fortfarande intresserad.
Klicka här för att svara