Hej, jag har funderat på att köpa en färgspruta från Parkside ett tag (bifogar bild med all info om denna) för att spraya på köksluckor och annat då jag ska renovera min lägenhet. Ni som kan bättre om detta vad tycker ni om den ? bra eller dåligt ,för och nackdelar
Tack i förhand!
Tack i förhand!
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Har du sprutmålat förut? Om inte så skulle jag kolla vad det kostar att få dem lackade av frma först och främst. Brukar inte vara så himla dyrt och med tanke på att du sen ska köpa bra sprutbar färg också så kanske det går på ett ut. Sen ska man ha någonstans att hålla till också..........Sen helst 2K färg avsett för dylika saker och den är syrahärdande och luktar en hel del.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Var har du tänkt hålla till, en högtrycksspruta dammar inte så mycket men du får räkna med att det hamnar färg på mer än köksluckorna.
protte
protte
För det priset är det väl bara att prova?
Jag har största Boschsprutan för bortåt tredubbla priset och den gick bra att använda. Nätansluten så den är väl inte att jämföra direkt med den Parkside du funderar på.
Jag målade om garaget utvändigt med Boschen. Färg direkt ur hink till sprutbehållaren sen var det bara att blåsa på. Inget färgdamm att prata om. Enda nackdelen är väl att man får fylla på ofta om man ska måla stora ytor och att rengöringen av sprutan tar lite tid efteråt. Å andra sidan tog det inte många timmar att blåsa garaget.
Jag har största Boschsprutan för bortåt tredubbla priset och den gick bra att använda. Nätansluten så den är väl inte att jämföra direkt med den Parkside du funderar på.
Jag målade om garaget utvändigt med Boschen. Färg direkt ur hink till sprutbehållaren sen var det bara att blåsa på. Inget färgdamm att prata om. Enda nackdelen är väl att man får fylla på ofta om man ska måla stora ytor och att rengöringen av sprutan tar lite tid efteråt. Å andra sidan tog det inte många timmar att blåsa garaget.
Klicka här för att svara