7 835 läst ·
16 svar
8k läst
16 svar
Köpa färg på nätet
Sida 1 av 2
Någon som har erfarenhet av att köpa färg på nätet?
Tips om bra siter med kvalitetsfärger till bra pris?
Hittade en dansk sida - gulvlageret.dk - som har bra pris på Nordsjö-färger som jag funderar på att beställa från.
Tips om bra siter med kvalitetsfärger till bra pris?
Hittade en dansk sida - gulvlageret.dk - som har bra pris på Nordsjö-färger som jag funderar på att beställa från.
Har mailat dem och frågat om fraktalternativ för färg till Sverige. Var inne hos Nordsjö Idé & Design idag och de tar ca 1.200kr för 10l Professional 5 som denna butik tar ca 700kr för, rejäl prisskillnad
525 svenska kr vill de ha för frakten av ca 35 liter färg. Har beräknat att priset på de grejer jag ska ha är totalt 2.000 kr lägre än från Nordsjö's egna butik, alltså skulle jag tjäna 1.500kr på att beställa från dem.
Bor i Stockholm så att åka till Norge känns ändå som en förlustaffär
500kr för frakt av 50 liter färg landar det på nu, kom på att vi lika gärna kan måla om alla innertak
Här får jag 3st 10-litersburkar för nästan samma pris som en enda burk i Nordsjös egna butik :x
500kr för frakt av 50 liter färg landar det på nu, kom på att vi lika gärna kan måla om alla innertak
Här får jag 3st 10-litersburkar för nästan samma pris som en enda burk i Nordsjös egna butik :x
Stockholm är ju inte nära Norge direkt nej.. Lönar sig kanske inte trots den billigare norska kronan.. det tar för lång tid att ta bilen de ca 55 milen tvärs över för att handla färg. Ta du nätalternativet! 
De har fixat buggen med att man inte kunde välja leverans av målning till Sverige. En veckas leveranstid får man räkna med. Supersnabb och bra support måste jag säga. Får se om jag är lika nöjd när jag fått grejerna. Det enda jag saknar är Nordsjös kvist- och spärrgrund som jag får köpa härhemma.
Undrar hur det kan komma sig att de är såpass mycket billigare än Nordsjö själva?! Har de så bra marginaler på sina produkter? Jag misstänker att vi slutkonsumenter får betala bra mycket mer än målarna
Undrar hur det kan komma sig att de är såpass mycket billigare än Nordsjö själva?! Har de så bra marginaler på sina produkter? Jag misstänker att vi slutkonsumenter får betala bra mycket mer än målarna
Nordsjös egna butiker är väl de allra dyraste ställe man kan handla färg på? Förutom Flüggers butiker då!
Märkligt att man skall behöva beställa färg som tillverkas i Sege utanför Malmö från Danmark eller Karlstad (Stuvbutiken) för att inte bli helt rånad! Med tanke på att Hornbach ligger 500m från fabriken så är det bra avans på transporten av Nordsjö och Sadolin färgen.
Märkligt att man skall behöva beställa färg som tillverkas i Sege utanför Malmö från Danmark eller Karlstad (Stuvbutiken) för att inte bli helt rånad! Med tanke på att Hornbach ligger 500m från fabriken så är det bra avans på transporten av Nordsjö och Sadolin färgen.
Nu har färgen kommit. Beställde i tisdags så en knapp veckas leveranstid. 55 kilo färg på pall utlevererat av åkeriet. Får se vad målarna tycker om färgen när de börjar på onsdag.
Var meningen att vi skulle måla själva men svärföräldrarna tyckte det lät jobbigt och tar in målare åt oss :wow:
Var meningen att vi skulle måla själva men svärföräldrarna tyckte det lät jobbigt och tar in målare åt oss :wow:
bauhaus (sundsvall) men säkert alla bauhaus hade bra priser just nu på butinox utomhusfärg, 10 liter valfri kulör 750:- (747:- kanske det var)
denna motsvarar väl i princip demidekk?
jag köpte den ifjol på kampanj för 1100:- vill jag minnas...
denna motsvarar väl i princip demidekk?
jag köpte den ifjol på kampanj för 1100:- vill jag minnas...