Köp inte billig färg, det gjorde jag. Jag målade mitt innertak med billig färg från coop 4 ggr och det blev inte bra. Färgen täckte dåligt och hela taket blev flammigt.

Jag gav då upp och köpte en kvalitetsfärg, det räckte med en strykning för att resultatet skulle bli bra. Kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var.

Mmm, det är en ruskig skillnad på olika färger.
Jag tyckte trots allt att Langhus färg från Coop var bättre än Rustas proffsfärg, den var jättedålig. Jag kunde lika gärna ha målat med Yoghurt - den luktade nämligen som det t.o.m.:)

Den klart bästa färg jag använt var faktiskt Ikeas väggfärg - synd att de slutat sälja den.
Nån som vet vilket fabrikat Ikea använde?

Det stämmer inte. Ikeas färg täckte precis ALLT. En tiolitershink var specad att täcka ca 80-100 kvm , och jag tror faktiskt att det stämmer.
Men det är väl med målare och färger som med bilmekaniker och oljor. Biltemas oljor t.ex..."då blir det gropar i kammen efter ett par hundra mil serru"

Jag har använt IKEA:s väggfärg som grundfärg. Det var en otrolig skillnad på den och på Nordsjö. IKEA:s färg har en tendens att spricka vid skarvar och i hörn. Kvalitetsförgerna som kostar lite mer är faktiskt bättre.

Jag måste ha fått GuldBurken  :o
Inte en spricka, inte ett öga torrt...
Men den finns ju inte längre, så jag är beredd att testa Nordsjös...

KarlXII skrev:
Jag tyckte trots allt att Langhus färg från Coop var bättre än Rustas proffsfärg, den var jättedålig.
Rustas proffsfärg... Känner inte till den men Rusta är väl inte kända för att ha kvalitet på sitt sortiment. Ska du ha kvalitet så handla inte på Rusta.

Även jag har gjort misstaget att måla med billig färg. Skulle måla taket i en lägenhet och köpte färg från IKEA. Efter 5-6 målningar gav jag upp. Det blev aldrig bra.

General failure...Är du proffs ???Verkar veta det mesta.

grodan skrev:
General failure...Är du proffs ???Verkar veta det mesta.
Nej, jag är en glad amatör. Och tro inte på allt jag säger. Det har hänt att jag har haft fel :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.