14 789 läst ·
3 svar
15k läst
3 svar
Köpa dörr/karm med mindre mått än standard?
Håller på att renovera min lgh o funderade på om jag skulle byta karmarna o dörrarna också. Anledningen till att jag tvekade var att det ena karmyttermåttet bara var 610 mm på bredden och ca 2000mm på höjden.
Men mailade till bl a Kilsgaard som då svarade att det skulle inte vara några problem att beställa en dörr med det måttet, det skulle bara ta längre tid o bli dyrare, nu efter att jag har rivit karmarna svarar puckot (samma försäljare) att man inte kan beställa en sådan dörr
Första mailet:
"Angående dörren som ska vara 525 mm så går det att tillverka men den blir dyrare samt längre leveranstid än de andra."
Andra mailet:
"Inte hos oss tyvärr."
Finns det någon som känner till ett ställe där man kan beställa dörrar/karmar med mindre mått än standard. Vill ha vit karm + någon typ av ekdörr.
Men mailade till bl a Kilsgaard som då svarade att det skulle inte vara några problem att beställa en dörr med det måttet, det skulle bara ta längre tid o bli dyrare, nu efter att jag har rivit karmarna svarar puckot (samma försäljare) att man inte kan beställa en sådan dörr
Första mailet:
"Angående dörren som ska vara 525 mm så går det att tillverka men den blir dyrare samt längre leveranstid än de andra."
Andra mailet:
"Inte hos oss tyvärr."
Finns det någon som känner till ett ställe där man kan beställa dörrar/karmar med mindre mått än standard. Vill ha vit karm + någon typ av ekdörr.
Medlem
· Jönköping
· 108 inlägg
Swedoor gjorde en dörr med avvikande mått åt mig. Leveranstid för man räkna med.
Inga problem med att beställa dörr o karm med dina mått hos Beijers eller andra stora bygghandlare. men men, här får Du har klart för dig vad som menas med mått på dörr eller karm. Om du nu anser att måttet på befinliga karmen är 610mm, och att där är ca 15mm ställplats i dörrhålet, så är det det måttet som gäller. Brukar nämligen hända att bygghandlaren också drar av 15mm på ditt mått.
Är dörrhålet redan för stort, så kan detta ställa till onödigt problem. Men nog är där väl någon som har en 20X6 dörr i sortimentet, låter inte som ett udda mått för mig. 20X6 = 1985mmX 585mm
Blir inte så mycket dyrare med en måttbeställd dörr kanske en 500-700:-
och tiden 2-4 veckor, men var gör det om man får en färdig dörr
Är dörrhålet redan för stort, så kan detta ställa till onödigt problem. Men nog är där väl någon som har en 20X6 dörr i sortimentet, låter inte som ett udda mått för mig. 20X6 = 1985mmX 585mm
Blir inte så mycket dyrare med en måttbeställd dörr kanske en 500-700:-
och tiden 2-4 veckor, men var gör det om man får en färdig dörr
Klicka här för att svara