Jag har problem med 2 fönster som inte går att stänga. Och det börjar bli kallt...
Det är plastdetaljer som har gått sönder. Vet inte var jag kan köpa dessa eller hur jag ska göra.
Obs! Liknande fönster från Elite
En sådan här plastdetal fattas på 2 fönster, Vet inte var man köper dessa.
Den här plastdetaljen är hel
Den här plastdetaljen är trasig och måste bytas. Vet inte var man köper dessa.
Mycket tacksam för tips.
Det är plastdetaljer som har gått sönder. Vet inte var jag kan köpa dessa eller hur jag ska göra.
Obs! Liknande fönster från Elite
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sådan här plastdetal fattas på 2 fönster, Vet inte var man köper dessa.
Logga in
Skapa konto
Den här plastdetaljen är hel
Logga in
Skapa konto
Den här plastdetaljen är trasig och måste bytas. Vet inte var man köper dessa.
Logga in
Skapa konto
Mycket tacksam för tips.
Hej,
Tyvärr var det ingen som svarade och jag hittade ingenting.
Men kom på att jag kunde använda Polymorph. Ett plast / polyester granulat i form av små kulor. Häller dessa i varmt vatten (+ 60 grader, men helst 80-90 grader) Köpte 1 kg från Ebay och gjorde egna detaljer Jag tryckte in densmälta plasten och stängde fönstret. Metallbläcket som gick in i den smälta plasten hade jag tidigare smörjt fett på för att den inte skulle fastna.
Har använt Polymorph till allt möjligt. Väldigt bra tycker jag.
Nu behöver jag inte byta fönster på ett tag.
Kolla om ni är intresserade.
mvh /Hans
Men kom på att jag kunde använda Polymorph. Ett plast / polyester granulat i form av små kulor. Häller dessa i varmt vatten (+ 60 grader, men helst 80-90 grader) Köpte 1 kg från Ebay och gjorde egna detaljer Jag tryckte in densmälta plasten och stängde fönstret. Metallbläcket som gick in i den smälta plasten hade jag tidigare smörjt fett på för att den inte skulle fastna.
mvh /Hans
Tack för ett intressant tips! Ska pröva det om jag inte kan hitta reservdelar.H Hasse1 skrev:Hej,
[media]
mvh /Hans
Hittade en firma "Skånebeslag" som verkar ha de flesta reservdelar till fönster. De säljer inte direkt till privatpersoner, men kan hänvisa dig till leverantör som kan beställa. I mitt fall blev det Beijerbygg.P Pega01 skrev:
Klicka här för att svara