MathiasS skrev:
Jag tycker dessa tre kompletterar varandra och jag har handlat på alla tre, var och en har sin fördel.

Den fördel jag ser för Rinkaby är att man är grymt stora och därför kan hålla lite lägre priser på tex kopparrör som man langar i riktigt stor mängd.
Det håller jag verkligen med om, jag har inte lyckats att handla _allt_ på Rinkaby utan det har blivit någon order till Sigro och www.dinvvsbutik.se. Den senare handlar via Dahl och man kan hämta prylarna i deras butiker. Det är smidigt, då slipper man dyr frakt på småprylar.

A andersmc skrev:
Jag har handlat mycket på Rinkaby och är på det hela taget mycket nöjd med dem. Priserna är kanske inte alltid de lägsta på allt, men det är inte långt ifrån. En annan bra sak är att de har allt i lager. Jag har ännu inte råkat ut för att något varit slut. Deras returvillkor är helt suveräna.

Nackdelen är då att de inte har fullt sortiment. Vissa detaljer för de inte.
Kul att nån gillar ens inlägg, men det var tretton år sedan jag skrev det. Rinkaby är fortfarande en trevlig affär, men jag tror att de har utökat sitt sortiment rejält sedan dess.

MathiasS MathiasS skrev:
Är detta verklige en *fördel* för Rinkaby?

Om man jämför med övriga populära nätbutiker (www.sigro.se, www.byggbo.se) så säljer ju även dom kvalitetsprylarna. Byggbo har även ett lågprissortiment på pex vet jag men det är ju upp till var och en att använda.

Det är en fördel att dom säljer bra saker, men det ger dom inte en särposition jämfört med konkurrenterna som säljer precis samma saker.

Håller heller inte med Somelvis om att det räcker med Rinkaby. Rinkabys sortiment är i vissa avseenden rätt "begränsat". Bara till för något år sedan gick det inte ens att köpa Wirsbo tappvatten pex, hela wirsbosortimentet har varit tunt. Nu är det lite bättre men det går fortfarande bara att beställa det man har i katalogen. Både byggbo och sigro tar emot ett RSK nummer och levererar detta lika snabbt som ordinarier sortiment, till bra pris.

Jag tycker dessa tre kompletterar varandra och jag har handlat på alla tre, var och en har sin fördel.

Den fördel jag ser för Rinkaby är att man är grymt stora och därför kan hålla lite lägre priser på tex kopparrör som man langar i riktigt stor mängd.
Det var ett jädrans trådlyft som gjordes här.....kan väl dra mitt strå till stacken igen:

Rinkaby är stabilt men har ett för smalt sortiment för min smak.
Byggbo verkar ha tappat det helt och är inget jag använder längre.
Din-vvsbutik verkar däremot vara på hugget och är snabba att svara på frågor och beställa även udda produkter man inte har i sortimentet. Ungefär som Sigro var när de drog igång (nu tror jag man gått i konkurs).
Jag tycker också man kan ta sig en titt på proffsmagasinet. När jag tittat på vvs-sortimentet nyligen har man haft bra pris på de få artiklar jag benchmarkat. Vill man ställa frågor får man nog ringa till en annan leverantör...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.