Det är sällan lönt att köpa ett hus och flytta det till en ny tomt.
Transporten blir jävligt dyr. Sen räknas det beggade huset som nytt när det flyttas, så du får byggår 2010. Är det ett 70tals hus så ska du anpassa det efter dagens byggregler, ventilation,tätskikt badrum,fönster m.m
Har själv erfarenhet och jag skulle aldrig rekomendera det till någon, inte ens nån ovän....
Bygg nytt i lösvirke istället....