Det är sällan lönt att köpa ett hus och flytta det till en ny tomt.
Transporten blir jävligt dyr. Sen räknas det beggade huset som nytt när det flyttas, så du får byggår 2010. Är det ett 70tals hus så ska du anpassa det efter dagens byggregler, ventilation,tätskikt badrum,fönster m.m
Har själv erfarenhet och jag skulle aldrig rekomendera det till någon, inte ens nån ovän....
Bygg nytt i lösvirke istället....
 
På så sätt kanske man skulle satsa på ett härbre eller liknande som man eventuellt skulle kunna bo i under sommaren, eller bara ha som förvaring och för att det kan bli snyggt med ett härbre på gården.

Köper jag ett härbre så är det väl ganska lätt - dock ändå inte men det är inte omöjligt att plocka ner det stock för stock, transportera hem på släp och sätt upp det igen, ev. byta ut defekta och skadade delar/stockar och lägg på ett nytt och friskt tak.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.