var kan man köpa en 750 liters tank med vvberedare eller slinga billigast? någon som har en beg?

Borö har bra tankar.
Vad ska du ha den till? Vilken värmekälla och årsförbrukning?

BAS skrev:
Borö har bra tankar.
Nja dom är dåligt isolerade men om du isolerar dom själv kan du köpa en därifrån o deras shunt ska då inte användas..

Annars så har rinkabyrör en för 13150:- med beredare o solsling (går att köra som förvärmningsslinga) denna har 90 pur isolering.. Det är strömnäspannans tank..

Här finns test på tanken http://www.radron.se/upload/tabeller/2003/nr_5/030516_5_ackumulatortank.pdf

Det är ju även viktigt att man får en tank som man vill ha den. Jag bor 3 km från där Strömsnästanken tillverkas, så det är ju lätt att åka dit och diskutera. "Uttag si där, skippa den där, termometer här, slinga så här" osv.

jag köpte min 750 liters på blocket för om jag minns rött 2500:- med 2 st 6kW elpatroner med termostater och överhettningsskydd, ena patronen hade aldrig varit inkopplad ens och en 15 meters vv slinga i toppen, på köpet fick jag även en rökrörstermostat till laddomaten :-). jag ska stoppa in en till slinga i botten för förvärmning av vv och svetsa dit diverse rör för röranslutningar och termometrar.
sen bygger jag in den en frigolitlåda 200-300 tjock och med lösull i dom "trekantiga" hörnen, (tanken är rund). så har man tur och lite tid att mickla på så köpa ett lämpligt "objekt"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.