Hejan håller på att köpa ett hus men blir inte riktigt klok på vad dom gjort med värmesystemet.
I grunden sitter det en combipanna som både värmer husets vatten-element och varmvatten i kranen med el.
Nu har ägaren installerat en luft luftvärmepump som värmer hela huset istället och tagit bort alla element utom 2st som funkar men aldrig används.
Vid resterande borttagns element har han lämnat pluggade rörstumpar i golvet se bilder.. tror bara det är 1st rör som kommer upp från golvet.
Jag vill mest veta om han gjort det på rätt sätt eller det går att plugga ”fel” som kan ge konsekvenser
Är ett enplanshus utan källare på 97 kvadrat från 65 och rören verkar komma från bottenplattan.
I grunden sitter det en combipanna som både värmer husets vatten-element och varmvatten i kranen med el.
Nu har ägaren installerat en luft luftvärmepump som värmer hela huset istället och tagit bort alla element utom 2st som funkar men aldrig används.
Vid resterande borttagns element har han lämnat pluggade rörstumpar i golvet se bilder.. tror bara det är 1st rör som kommer upp från golvet.
Jag vill mest veta om han gjort det på rätt sätt eller det går att plugga ”fel” som kan ge konsekvenser
Är ett enplanshus utan källare på 97 kvadrat från 65 och rören verkar komma från bottenplattan.
Blev det affär?
Hur är fuktspärren där den gamla rörgenomföringen finns i kaklet?
Hur är fuktspärren där den gamla rörgenomföringen finns i kaklet?
Att det blev affär?
Klicka här för att svara

