Hej!

Kan någon med lite erfarenhet hjälpa mig att räkna lite och även komma med förslag. Jag funderar på att köpa en tomt med 2 fastigheter på, tomten ligger ca 1h norr om stockholm. Den är 3500kvm. Det står idag ett större hus med 3 lägenheter i som genererar ca 300.000/år i hyresintäkter. Det andra huset står tomt men är inflyttningsklart efter lite småfix, hyran där uppskattar jag till ca 100.000/år.

Det finns även plats att bygga ett tredje hus som kommunen verkar vara ok med. Planen där är att bygga ett enplanshus på 350kvm och göra det det till 5-6 lägenheter a 60kvm (Liknande ett radhus, 8mx40m) Framförallt till äldre så det ska vara anpassat för det och det verkar även finnas efterfrågan för det.

Läget är ute på landet men ändå väldigt centralt i den byn där det ligger, gångavstånd till skola, Ica, bussar mm.

Jag har några miljoner jag kan stoppa in själv men är lite osäker på hur jag ska värdera det, nuvarande ägare vill bli av med och gå vidare, ägs idag av ett bolag. Jag själv har bolag (i en helt annan bransch) men planen är att köpa nuvarande ägares bolag och utveckla det. Köper jag detta så kommer jag även få möjlighet att köpa ytterligare en tomt med väldigt bra förutsättningar att bygga vidare på.

Vart kan man hitta en bra byggare för ett sådant radhus?

Mvh
WM

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.