It’s a feature, not a bug. ;)
 
Satsuki
Huddingebo Huddingebo skrev:
Med en endagskurs får man köra 4250kg


Id4 får lasta över 500kg [länk]

Y 319kg
[länk]


[länk]
Förarens vik på 75 kg inkluderas, MAO 315+ 75 = 390 (vilket det tydliggörs på första sidan i din sista länk).

Vad gäller första länken gäller det en utgången modell, men gissningsvis är siffran i aktuella modeller inte helt olik.

Men det är klart batterier är tunga och att man får betala för 600 kg ökad dragvikt. Åas tycks väldigt många ändå tycka att Y är en utmärkt familjebil så……

Men det är klart att man väljer bil efter vad som passar ens egen familj och vilka behov, förutsättningar och intressen man har. Antar att tiden får utvisa huruvida TMY är lika användbar för familjer dom en Lupo.
 
Redigerat:
  • Haha
Huddingebo
  • Laddar…
Frugan skickade denna och sa att igenkänningsfaktorn var hög Kan inte annat än att skratta. Nog känner jag igen mig. Det finns utmaningar med elbil. Men hos oss överväger fördelarna nackdelarna så att frun bestämt att även nästa blir eldriven om inte spelreglerna ändras.

 
  • Gilla
Husägaren87 och 1 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Förarens vik på 75 kg inkluderas, MAO 315+ 75 = 390 (vilket det tydliggörs på första sidan i din sista länk).

Vad gäller första länken gäller det en utgången modell, men gissningsvis är siffran i aktuella modeller inte helt olik.

Men det är klart batterier är tunga och att man får betala för 600 kg ökad dragvikt. Åas tycks väldigt många ändå tycka att Y är en utmärkt familjebil så……

Men det är klart att man väljer bil efter vad som passar ens egen familj och vilka behov, förutsättningar och intressen man har. Antar att tiden får utvisa huruvida TMY är lika användbar för familjer dom en Lupo.
Förarens vikt ingår i tjänstevikten.
Tjänstevikt +maxlast=totalvikt
 
  • Gilla
mxjolle och 1 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Förarens vik på 75 kg inkluderas, MAO 315+ 75 = 390 (vilket det tydliggörs på första sidan i din sista länk).

Vad gäller första länken gäller det en utgången modell, men gissningsvis är siffran i aktuella modeller inte helt olik.

Men det är klart batterier är tunga och att man får betala för 600 kg ökad dragvikt. Åas tycks väldigt många ändå tycka att Y är en utmärkt familjebil så……

Men det är klart att man väljer bil efter vad som passar ens egen familj och vilka behov, förutsättningar och intressen man har. Antar att tiden får utvisa huruvida TMY är lika användbar för familjer dom en Lupo.
Bild på specifikationer för Model Y inklusive mått, vikt och lastvikt.

Uppgifter från transportstyrenlen för Model Y, inhämtade precis nyss.
 
M
plåtrickard plåtrickard skrev:
Förarens vikt ingår i tjänstevikten.
Tjänstevikt +maxlast=totalvikt
Om man är stadigare än 75 kg så att säga. Räknas då överskottet som lastvikt istället för tjänstevikt? :geek:
 
  • Haha
plåtrickard
  • Laddar…
M Mathias1 skrev:
Om man är stadigare än 75 kg så att säga. Räknas då överskottet som lastvikt istället för tjänstevikt? :geek:
Då åker jag på överlass:p:cool::thinking::thinking:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.