3 119 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Köp av dyckertpistoler
Sida 1 av 2
Hej
Tänker renovera hemma inomhus. Funderar på att köpa några dyckerpistoler. Tänker nog satsa på 15ga, 18ga och en 23ga.
Jag tänker ha dom till för att spika fast golvlister, hörnlister, taklister, dörrfoder, fönsterfoder och kanske även dörrkarmar.
Vad tror ni. Är det rätt kombination av dyckertpistoler?
Kan jag kanske skippa 15ga om jag inte spikar dörrkarmar?
Har kollat på Bostitch. Vad tror ni om det märket?
Tänker renovera hemma inomhus. Funderar på att köpa några dyckerpistoler. Tänker nog satsa på 15ga, 18ga och en 23ga.
Jag tänker ha dom till för att spika fast golvlister, hörnlister, taklister, dörrfoder, fönsterfoder och kanske även dörrkarmar.
Vad tror ni. Är det rätt kombination av dyckertpistoler?
Kan jag kanske skippa 15ga om jag inte spikar dörrkarmar?
Har kollat på Bostitch. Vad tror ni om det märket?
Behöver du verkligen tre olika dyckertpistoler? För att fästa det du räknar upp räcker det utmärkt med en 18ga. (Utom dörrkarmar förstås, men de spikar man inte med någon form av spikpistol.)
Bostich är ett bra märke. Det kan räknas som proffsmärke. För användning till renovering i hemmet är de mer än tillräckliga. Om du inte absolut vill bränna pengar på dessa verktyg så klarar du dig utmärkt med billigare alternativ.
Bostich är ett bra märke. Det kan räknas som proffsmärke. För användning till renovering i hemmet är de mer än tillräckliga. Om du inte absolut vill bränna pengar på dessa verktyg så klarar du dig utmärkt med billigare alternativ.
Har du sett Sencos nya? Batterdriven gaspistol men man behöver inte fylla eller byta någon gaspatron.
Har skjutit lite med den och känns väldigt bra. Det är 1,8 mm dyckert till den .
Har skjutit lite med den och känns väldigt bra. Det är 1,8 mm dyckert till den .
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag har alla tre varianterna och använder allihopa. Kolla priset på spikarna till en 15g DA och överväg att skaffa en 16g i stället om du avskräcks av priset på spiken. Titta även på en 1/4" crown stapler. Jag har använt min otroligt mycket mer än min 23g som jag köpte samtidigt.
Jag använde staplern till allt möjligt. klammrarna är billiga (biltemas passar 18g 1/4" crown), de har stor fastsättningskraft och är ändå relativt diskreta. Jag har använt klammer till att fästa masonit mot trä, fästa mellanlägg (salningar) fästa plywood mot trä, göra enklare jiggar osv. Mycket användbart verktyg. En 23g är också bra, men till helt andra saker.
Denna pistol är bra och tar dyckert upp till 65mm.(ca:600skott på 1 laddning)verktygsgurun skrev:
Den kom i en ny variant i Tisdags med 1,2mm dyckert upp till 55mm långa.(ungefär samma pris) Jämfört med storebror så är det samma vikt och storlek. Enda skillnaden jag sett är att det är rakbandade dyckert.
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Någon som har nån länk till Sencos nya maskin?
http://www.fusionpowertool.com/Mattias_Pettersson skrev:
Tryckkamaren i fusion pistolerna breäknas räcka till en miljon spik. Dock är den ganska dyr ca 8000:-
Den lilla 1,2mm pistolen kom i veckan i 200ex. till sverige. Den ligger runt 6500+moms idag men kommer att kosta mer snart då detta är ett introduktionspris.
Den större 1,8mm pistolen har jag inte hört något om prishöjning på men troligen kommer det på den med.
Jag fick info om 500.000 skott innan pickan är slut, men det dubbla låter ju bättre om det stämmer.
Den större 1,8mm pistolen har jag inte hört något om prishöjning på men troligen kommer det på den med.
Jag fick info om 500.000 skott innan pickan är slut, men det dubbla låter ju bättre om det stämmer.