Surt för mig som har elvärme men installerade en pelletskamin i våras. Hade kanske gått att få en peng för det... :(

Du kan ju söka rotbidrag!

Finns rotavdraget kvar även nästa år?
Då kanske man skulle kunna lura till sig 30% till på arb.kostnaden.

Men så bra är det väl inte ???

rotavdraget gällde väl på arbeten gjorda tom 31 jun/jul kommer ej ihåg vilket.

Precis vad jag tänker göra, så lite stålar kommer man få tillbaka....

Gäller det även från olja till ved??

Majgårdarna
Ja det verkar så.
Biobränsle står det.
Då slipper man ju skattehöjningen på elen oxå ;)
Elskatten för hushåll och service ökar med 0,6 öre per kilowattimme i Skatteförslag i budgetpropositionen för 2006

Håller på att ta in offerter för bergvärme istället för olja, undrar om man ska vänta till nästa år?
Verkar kunna bli mer tillbaka än ett rot avdrag.

Vänta till 2006 så ska du se att det blir ett bra förslag på konveteringsbidraget för oljeeldade hus. :D

Förslag att sverige ska vara olje oberroende 2020 ::)

Mona S nämnde härom dagen 500 miljoner kr ska användas för att konvertera från olja. (500 mkr fördelade nder 5 år)

Antalet oljepannor i drift är enligt nyheterna i radio 250000, enligt annan källa ( minns inte vilken, troligen Mona S eller prop) ca 150000

Så bidraget (skattereduktionen) per panna kan bli av storleksordningen 500 000 000 /150 000 = ca 3300 kr
Eller har jag missat något?

mycket skrik och lite ull har det blivit än så länga av den damens förslag - och nu snackar jag inte politisk inriktning -

än så länge är det bara mygg som silas - de stora elefanterna, och det som verkligen påverkar oss alla vare sig vi har el eller fjärrvärme (med belopp tom överstigande vad Sarastro kom till) , har politikerna ännu inte rått på

Bananen skrev:
Gäller det även från olja till ved??
Jepp ;D

Då det verkar som att bidraget från el till bioeldat kommer att bli upp till knappt 25000:- (va de 23600:- ???) så blir det nog mer för olja till bioeldat system..

En mer dyster syn på det hela: :(

"Summan av våra laster är konstant" för att citera Aristoteles. Det gäller även för politiker.
Först hade de lekstuga med finanspolitiken, sen har de haft lekstuga med krigsmakten. Finanspolitiken sköts idag i praktiken av riksbanken, krigsmakten är avveklad. Nu ska de ha lekstuga med energipolitiken.

Förut har energipolitiken varit förutsägbar= bränn upp överskottet från kärnkraftverken. Nu kommer vi att få se samma kortsiktiga inkompetenta trixande som inom andra områden. Ambitionen är att ställa till ett helvete fram till minst 2020, enligt M Salin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.