2 159 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Konverteringsbidrag??
Jag o svärmor har haft långa diskussioner om bidraget... Som jag har hört och även läst i tidningen idag så gäller följande..
30 % dock max 30 000 om man byter från direkt el.
Och max 14 000 om man byter från olja... Svärmor påstår att hon har fått papper från kommunen som säger 30 000 även när man byter från olja... Kan det stämma?? :-? :-?
30 % dock max 30 000 om man byter från direkt el.
Och max 14 000 om man byter från olja... Svärmor påstår att hon har fått papper från kommunen som säger 30 000 även när man byter från olja... Kan det stämma?? :-? :-?
Nej det stämmer inte, du har rätt att det är 14000:- som gäller från olja.
Tack för svaren.. 
Jag tycker ju att det är konstigt att man inget får när man går från olja till ved... De ska svärmor göra gå från olja till ved pellets.. Vi ska gå från direktel till ved/pellets.... Betyder det att vi inte kan få nått bidrag för att vi blandar in ved i de hela??
Jag tycker ju att det är konstigt att man inget får när man går från olja till ved... De ska svärmor göra gå från olja till ved pellets.. Vi ska gå från direktel till ved/pellets.... Betyder det att vi inte kan få nått bidrag för att vi blandar in ved i de hela??
Det är jag inte säker på, men det måste vara ett automatiskt system för att man skall få bidrag.
Jag har även hört (bara hört, jag vet inte) att man inte får ha elpatron i pelletspannan för att få bidraget.
Det är lite smått invecklat det där med bidrag, själv skall jag inte söka något bidrag för jag har den känslan att staten aldrig ger något utan att ta till baka det i andra änden.
Jag har även hört (bara hört, jag vet inte) att man inte får ha elpatron i pelletspannan för att få bidraget.
Det är lite smått invecklat det där med bidrag, själv skall jag inte söka något bidrag för jag har den känslan att staten aldrig ger något utan att ta till baka det i andra änden.
Då du skriver ved/pellets så antar jag att du tänkt kunna köra med båda??Stefan_h skrev:
Är det så så får du ju bidraget om du har pellets för vedeldningen behöver du/ni inte nämna..
Då du skriver ved/pellets så antar jag att du tänkt kunna köra med båda??2an skrev:[quote author=Stefan_h link=1143634555/0#3 date=1143961375]Tack för svaren..
Jag tycker ju att det är konstigt att man inget får när man går från olja till ved... De ska svärmor göra gå från olja till ved pellets.. Vi ska gå från direktel till ved/pellets.... Betyder det att vi inte kan få nått bidrag för att vi blandar in ved i de hela??![]()
Är det så så får du ju bidraget om du har pellets för vedeldningen behöver du/ni inte nämna..
[/quote]
Det är sant!! Man behöver ju inte berätta hela sanningen!! ;D ;D
Då du skriver ved/pellets så antar jag att du tänkt kunna köra med båda??Stefan_h skrev:[quote author=2an link=1143634555/0#6 date=1143987429][quote author=Stefan_h link=1143634555/0#3 date=1143961375]Tack för svaren..
Jag tycker ju att det är konstigt att man inget får när man går från olja till ved... De ska svärmor göra gå från olja till ved pellets.. Vi ska gå från direktel till ved/pellets.... Betyder det att vi inte kan få nått bidrag för att vi blandar in ved i de hela??![]()
[/quote]
Det är sant!! Man behöver ju inte berätta hela sanningen!! ;D ;D
[/quote]
Nä de ska man inte göra för du (även svärmor) ska ju ha pelletseldning nu..
Klicka här för att svara