Hej,

ska konvertera mitt 1800-tals hus till vattenburet från nuvarnade direkt-el/kakelugnsuppvärmning. Har tänkt göra det mesta av jobbet själv och jag har även gjort en del estimat på slingor och radiatorstorlekar men det hade känts skönt att få ett proffs att ta en titt också.

Nån som har nån rekommendation på företag som tar sig an så här pass små projekt i Stockholm/Norrort?

Har du schyssta ritningar så gör en VVS konsult värmebehovsberäkningar baserat på dessa.

Så gjorde min när jag konverterade i höstas. Vad jag vill säga är att du har hela landet att kunna söka efter lämplig hjälp.

Sök efter en mindre VVS konsultfirma på exempelvis eniro.

Jag utgår från att du vill köra med värmepump och att du därför vill ha ett lågtemperatursystem.
Mitt tips är att då satsa på rejäla radiatorer - det vill säga något större än ett framräknade kravet.

OK, ska söka runt lite.

Får man fråga vad du fick betala för beräkningar/ritningar?

Saxpy skrev:
Får man fråga vad du fick betala för beräkningar/ritningar?
Jag har faktiskt inte fått fakturan än :) så jag kan tyvärr inte svara på din fråga.

Men det var ovärderlig hjälp både vid projekteringen och genomförandet. Jag gjorde också arbetet själv och man stöter definitivt på problem som man behöver bolla med någon som kan det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.