Hej. Jag har ett förråd på en betongplatta. Sitter yttervägg med lockpanel. Där locken finns är det öppet ut längs ner. Förrådet sitter ihop med våran carport och grannens garage (oisolerad) samt förråd som har isolerad vägg mot vårat. Skulle behöva få lite värme då vi måste flytta ut en kaninbur i förrådet över vintern. Frågan är om ett konvektorelement kan ge runt 10 grader. Eller är det isolering som gäller? Och en värmekälla

Åsa Lund
Vi har satt en frostvakt från Jula inne i uteburen till vår kanin. Hans bur står utomhus till och med. Buren håller 5-10°.
Tänker att du borde kunna ha en frostvakt inne i eller intill kaninens bur inne i förrådet.

Med ett tillräckligt stort element går det säkert att få 10 grader, men elkostnaden blir lägre ju bättre isolerat det är.

Bygg en isolerad koja som du sätter i anslutning till buren så kan kaninen gå in där om den fryser.

Åsa Lund
Minusgrader här i Skåne nu. Kaninen hoppar in och ut ur sin bur, till synes helt obekymrad av temperaturen. Frostvakten håller värmen bra.
Och ja, jag vet att datumet är helt fel i bilden. Orkar inte ställa in det
Temperaturövervakningsskärm visar inomhus- och utomhustemperaturer för kaninbur i kallt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tackar för tipsen. Tror jag vet hur jag ska göra nu.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.