Igår som kom jag till skott med fondväggen i köket, allt flöt på bra och såg bra ut!
Idag när jag synar resultatet i dagsljus ser jag till min förskräckelse att tre av de sex våderna har massor av små runda fläckar. Ser precis ut som fett fläckar. Först fundera jag på om de kunde ha varit nått i vattnet jag torkade av tapeterna med, men de är ju bara på de tre sista våderna inte på de första tre.
Och de är ju 2 olika rullar, kan de va fabrikationsfel? Eller kan de förvinna när de har fått torka mer?
Tapeten är en easy up tapet från Duro.

Borde vara fabrikationsfel men då uppträder prickarna med jämna mellanrum dvs att man kan se att det är valsarna som har orsakat dem .

Var det fett fläckar på väggen när du tapetserade den så har dem antagligen blödit igenom. Fett fläckar måste man alltid isolera, dvs spraya med isoler spray eller prima.

Liten uppdatering hur de gick. Fick ny tapet till slut.. Men de hävdade att de va fett i väggen som hade trängt igenom.
När jag drog ner tapeten så var fläckarna endast i ytskiktet. Satt upp 3 nya våder och problemet löst, måste ha varit fel på tapeten trots att tapetförsäljaren hävdade att de inte var fel på tapeten utan att de va fel på underlaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.