Hej! Osäker på att detta är rätt avdelning men provar ändå. När jag flyttade in i min bostadsrätt tyckte jag att det luktade illa under diskhon. Städade noga men det luktade ändå. Sen såg jag att det satt en svart lapp i diskhon och fick för mig att det är en sån där lapp som man lägger under köttbitarna som säljs i plastlåda för att suga upp blodet. SÅ jag drog i lappen och den satt hårt men lossnade till slut. Sen såg jag en till och förstod att det kanske inte var någon köttinlägg... Den var dock redan halverad utan min hjälp. Tänkte inte så mycket på det men nyligen tittade jag på nya diskhoar och upptäckte att de hade såna där lappar på undersidan!
Nu undrar jag vad dessa lappar har för funktion och om jag kan köpa och ersätta de som borde vara under min diskho? Tack! Och ja, jag vet, det var inte så smart av mig...
Nu undrar jag vad dessa lappar har för funktion och om jag kan köpa och ersätta de som borde vara under min diskho? Tack! Och ja, jag vet, det var inte så smart av mig...
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
De är till för att ta bort resonansljud när du lägger saker i hoarna. Så det inte ska låta så klonk.
Jag fick med liknande till vår IKEA-diskho jag installerade. De satt alltså inte på från början utan jag fick själv klistra dit dem. Får för mig att det är någon grej för att dämpa ljud typ?
EDIT: tvåa på bollen!
EDIT: tvåa på bollen!
Besserwisser
· östergötland
· 2 768 inlägg
Asfaltsmatta eller dämpmatta om du vill ha dit igen
Skulle precis skriva det när jag såg att du redan gjort det.
I egenskap av ex-anställd på bil-karossfabrik kan jag bekräfta att det är dämpark. För en bil finns en hel vetenskap och hela utvecklingsavdelningar som jobbar med dessas antal och placering.
EDIT:
Jag menade att citera blixtkub, som tog upp exemplet med biltillverkning, men ser efteråt att citatet misslyckades ...
I egenskap av ex-anställd på bil-karossfabrik kan jag bekräfta att det är dämpark. För en bil finns en hel vetenskap och hela utvecklingsavdelningar som jobbar med dessas antal och placering.
EDIT:
Jag menade att citera blixtkub, som tog upp exemplet med biltillverkning, men ser efteråt att citatet misslyckades ...
Klicka här för att svara