18 945 läst ·
49 svar
19k läst
49 svar
Konstaterad vattenläcka
Den besiktningen kostade mig inget.
Va själv nere för 6-7 veckor sedan o då fanns den garanterat inte!
Slänger upp två bilder på hur det ser ut i vaskskåp och en helhetsbild.
Som ni ser borde det inte kunna komma vatten från vaskskåpet och ner.
Va själv nere för 6-7 veckor sedan o då fanns den garanterat inte!
Slänger upp två bilder på hur det ser ut i vaskskåp och en helhetsbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ni ser borde det inte kunna komma vatten från vaskskåpet och ner.
Nu ser man ju att dom har satt en dubbelmuff för avloppet precis i botten på vaskskåpet. Det är inte den som läcker då? Du kan ju dra upp avloppsslangen och kika ner.Lexington skrev:
Edit: ser nu att mjukfogen runt muffen har lossnat också och att på andra bilden glipar det lite på högra sidan. Någon som har städat för hårt kanske?
Redigerat:
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
man kan ju fråga sig varför det är gjort som det är gjort. Personligen hade jag nog med de där förutsättningarna dragit upp prisolen till vänster i skåpet och sen gått över med rör till fördelarna. Då hade alla kopplingar varit synliga och lätt inspekterbara.
Firman som är o river ringde nyss.
Rivningen är klar och en firma som kommer o torkar ut är nästa steg.
Rörmokaren hade varit hemma också o kollat o han ville byta rören i golvet från där dom kommer in i huset. Dock ville han dra detta utanpåliggande genom huset, men jag vill ha dom i krypgrunden.
Denna vecka har det varit 0 till -2 grader ute må-on och krypgrunden har legat på runt 19. Är det något problem med att dra rören där?
Dom snackade något (med frun) om att det krävde isolerade rör och att det då aldrig blir riktigt kallt vatten i kranen.
Era åsikter tack, ska jag stå på mig med rören i krypgrunden eller dom måste dras inomhus?
Rivningen är klar och en firma som kommer o torkar ut är nästa steg.
Rörmokaren hade varit hemma också o kollat o han ville byta rören i golvet från där dom kommer in i huset. Dock ville han dra detta utanpåliggande genom huset, men jag vill ha dom i krypgrunden.
Denna vecka har det varit 0 till -2 grader ute må-on och krypgrunden har legat på runt 19. Är det något problem med att dra rören där?
Dom snackade något (med frun) om att det krävde isolerade rör och att det då aldrig blir riktigt kallt vatten i kranen.
Era åsikter tack, ska jag stå på mig med rören i krypgrunden eller dom måste dras inomhus?
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Rören blir inte varma av isolering, de kan upprätthålla den värme som vattnet har på sin väg igenom rören. Isolering kan förhindra ytterligare nedkylning/uppvärmning, men inte värma.



