Hantverkarna kommer imorgon så får vi se hur det löser sig (y)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
K
Den där läckan är äldre än 4 veckor, verkar som att du betalt för luft ang besiktningen av krypgrunden.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Den besiktningen kostade mig inget.
Va själv nere för 6-7 veckor sedan o då fanns den garanterat inte!
Slänger upp två bilder på hur det ser ut i vaskskåp och en helhetsbild.
Interiör av vaskskåp med synliga rör och anslutningar, inga tecken på vattenläckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy under vaskskåpet visar rörsystem och en fläckig våt fläck på golvet, vilket antyder en läcka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser borde det inte kunna komma vatten från vaskskåpet och ner.
 
Lexington Lexington skrev:
Den besiktningen kostade mig inget.
Va själv nere för 6-7 veckor sedan o då fanns den garanterat inte!
Nu ser man ju att dom har satt en dubbelmuff för avloppet precis i botten på vaskskåpet. Det är inte den som läcker då? Du kan ju dra upp avloppsslangen och kika ner.

Edit: ser nu att mjukfogen runt muffen har lossnat också och att på andra bilden glipar det lite på högra sidan. Någon som har städat för hårt kanske? :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Gissar mer på tidens gång gällande mjukfogen, men den är tät fortfarande:D
Angående avloppet är jag nästan hundra på att det inte är det som läcker, men som sagt, vi får se imorgon!
 
Nu har dom börjat riva.
Det va kopplingen som läckte, förhoppningsvis lätt att byta nu när dom frilagt!
Rivet golv under diskbänk med synliga rör och skadat trä exponerat, verktyg spridda omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
man kan ju fråga sig varför det är gjort som det är gjort. Personligen hade jag nog med de där förutsättningarna dragit upp prisolen till vänster i skåpet och sen gått över med rör till fördelarna. Då hade alla kopplingar varit synliga och lätt inspekterbara.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Ska föreslå det för rörmokaren när dom kommer, om det är möjligt.
 
7ender
Kanske tidigare ägare gjutit igen i efterhand för att hindra gnagare att komma in?
 
Det är möjligt, men är tveksam till att det är skälet.
längst in i hörnet (1,5m höger om senaste bilden) är det "hål" i golvet.
 
Firman som är o river ringde nyss.
Rivningen är klar och en firma som kommer o torkar ut är nästa steg.
Rörmokaren hade varit hemma också o kollat o han ville byta rören i golvet från där dom kommer in i huset. Dock ville han dra detta utanpåliggande genom huset, men jag vill ha dom i krypgrunden.
Denna vecka har det varit 0 till -2 grader ute må-on och krypgrunden har legat på runt 19. Är det något problem med att dra rören där?
Dom snackade något (med frun) om att det krävde isolerade rör och att det då aldrig blir riktigt kallt vatten i kranen.
Era åsikter tack, ska jag stå på mig med rören i krypgrunden eller dom måste dras inomhus?
 
Men vattnet borde väl inte bli varmare av isolerade rör i krypgrunden jämfört med rör i huset? Det är väl varmare i huset än i krypgrunden?
 
Jo, men drar dom rören inne behövs dom inte isoleras.
 
Rören blir inte varma av isolering, de kan upprätthålla den värme som vattnet har på sin väg igenom rören. Isolering kan förhindra ytterligare nedkylning/uppvärmning, men inte värma.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Här är vi nu.
Upprivet golv med synliga rör och ledningar för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VVS-arbete under golv med synliga rör och en plastlåda för att samla droppande vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.