Jag har hört både av och på om detta. Är det fel att ha ett bevattningssystem kopplat till en vattenutkastare utomhus och ha kranen på 24/7 så att den automatiska bevattningsmaskinen tar hand om allt?
 
Nej, kan ju bli ganska blött om något pajar när du är på semester en vecka, men i annat fall så lär du ju märka ev läckage. Har själv haft automatiska bevattningsapparater som man ställer in på tid och veckodag, detta fungerar ju bara så länge vattnet står på. Sen kan man ju ändå ta för vana att stänga av vattnet om man vet att det inte skall vattnas under en viss period, precis som med tvätt eller diskmaskinen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.