4 772 läst ·
15 svar
5k läst
15 svar
Kondomer i Wehoputs 5?
Sida 1 av 2
Lilltjejjen har skaffat pojkvän och då det är för pinsamt att tala om så har hon "glömt" att berätta att man inte ska spola ner kondomer i toan. Jag hittade följaktligen en kondom i wehoputsen när jag fyllde fällningskemikalien och efter ett samtal med flickan så heter det att det "kanske finns en till" i reningsverket. Det tolkar jag som att det är helt klarlagt att det finns minst en men troligen flera.
Jag fattar att det är pinsamt när man är 15 och ingen av ungarna kommer att bli hängda eller nått sånt så det behöver vi inte diskutera (det är ju bra att de skyddar sig) men frågan är då:
Vad ska jag göra nu?
Ringa slamtömning för att få bort dessa eller strunta i det och så kommer dem i slampåsen så småning om?
Jag oroar mig för att de ska sätta igen någon pump med diverse påföljande olustiga problem. Den uppfiskade kondomen flöt i luftningsbasängen så en pump hade den passerat. Tur eller?
Tacksam för svar!
Jag fattar att det är pinsamt när man är 15 och ingen av ungarna kommer att bli hängda eller nått sånt så det behöver vi inte diskutera (det är ju bra att de skyddar sig) men frågan är då:
Vad ska jag göra nu?
Ringa slamtömning för att få bort dessa eller strunta i det och så kommer dem i slampåsen så småning om?
Jag oroar mig för att de ska sätta igen någon pump med diverse påföljande olustiga problem. Den uppfiskade kondomen flöt i luftningsbasängen så en pump hade den passerat. Tur eller?
Tacksam för svar!
Ringde du upp grabben (som du aldrig träffat) och frågade hur många gånger han varit där?jakim skrev:
Om jag hade varit grabben hade jag tyckt att det hade varit ett mycket märkligt samtal.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag håller med, uppfriskande! Jag hoppas jag kommer vara så cool när mina barn gör något sådant, och helt enkelt fokuserar på de viktiga sakerna i livet, säkerställa att inte något händer med anläggningen.Alfredo skrev:
Måste som sagt varit ett väldigt märkligt samtal för den unge mannen, kanske allra mest när han insåg att det enda du var intresserad av var hur många kondomer som fanns i avloppet.
On topic har jag väldigt svårt att se att det skulle vara någon fara, en pump måste rimligtvis klara det där utan problem. Men visst, pratar vi 100-tals under en kort period, så kanske...
/J