Hej, ska dra rör för kondensvattnet från värmepumpen, ner i grunden och koppla på avloppet. I värmepumpens instruktionsbok står att man ska dra det till golvbrunn och att man måste ha ett vattenlås för att undvika att luft cirkulerar i röret. Men eftersom jag ska koppla på direkt på avloppet undrar jag om det behövs? Är lite trixigt utrymmesmässigt att få till ett vattenlås.
Undrar även om någon vet var man får tag på värmekabel som funkar för CTC EcoAir 610. Hittar bara för äldre modeller.