Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Ja.
Ju bättre värmeisolerande ditt fönster är, desto mer kondens på utsidan. Den är dessutom ofarlig, fönstrets utsida är gjort för att tåla väta.
Ju bättre värmeisolerande ditt fönster är, desto mer kondens på utsidan. Den är dessutom ofarlig, fönstrets utsida är gjort för att tåla väta.
Vad övriga sagt stämmer. Du kan minska problemet genom att antingen minska fukten eller se till att något är ivägen mellan fönster och himmel, ex träd, takfot, fönstermarkis etc.
Upplever själv detta efter ett fönsterbyte, dock endast på östra sidan. Där finns både en gräsmatta som är fuktig, väldigt lite gavelsprång och inga skyddande träd. Övriga sidor som har bättre förutsättningar har sällan problem med utvändig kondens.
Upplever själv detta efter ett fönsterbyte, dock endast på östra sidan. Där finns både en gräsmatta som är fuktig, väldigt lite gavelsprång och inga skyddande träd. Övriga sidor som har bättre förutsättningar har sällan problem med utvändig kondens.
Klicka här för att svara

