När vi köpte vårt hus fick vi en kompressor med i köpet.. det är ingen liten grej man frivilligt springer omkring med.. utan den står där den står - sen har vi "slangvinda" som vi går omkring med när vi fyller på luft..
.. min fråga är denna, om det är något fel på en kompressor.. vem vänder man sig till då? (om man vill ha hjälp med att laga).. eller är sällan värt att laga? eller ska man försöka sig på att laga själv?
Som sagt, den fungerar som det är.. men den får jobba väldigt mycket mer än den skulle behöva för det verkar läcka ut massa luft.. (kring tanken..hm, tror jag..)..
Kanske lätt åtgärdat? nån ventil? torra packningar? nått?
Har ingen aning om hur en sån där funkar.. :x
Ha en trevlig kväller,
MVH Sandra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.. min fråga är denna, om det är något fel på en kompressor.. vem vänder man sig till då? (om man vill ha hjälp med att laga).. eller är sällan värt att laga? eller ska man försöka sig på att laga själv?
Som sagt, den fungerar som det är.. men den får jobba väldigt mycket mer än den skulle behöva för det verkar läcka ut massa luft.. (kring tanken..hm, tror jag..)..
Kanske lätt åtgärdat? nån ventil? torra packningar? nått?
Har ingen aning om hur en sån där funkar.. :x
Ha en trevlig kväller,
MVH Sandra
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Försök hitta om den läcker någonstans. Sitter antagligen en bottenventil under för att tömma den på ev. kondensvatten.
Annars känn runt alla in/utlopp/rör e.t.c. om det finns ett kännbart läckage.
Har ingen koll på var man kan lämna eller om det är lönt.
Annars känn runt alla in/utlopp/rör e.t.c. om det finns ett kännbart läckage.
Har ingen koll på var man kan lämna eller om det är lönt.
och för att leta läckan kan du ju använda typ såpa-vatten, så märker du kanska snabbt vart det läcker.
Jag har för mig att jag såg att det pyste ut på undersidan sist, ska kika där igen när den är igång.. (det blåste bort massa damm på just ett ställe, på golvet under, men vet inte om det är "så det ska vara" eller om det läcker..)
Tack för tips
Tack för tips
då kan avtappningsventilen vara trasig, bara byta den isåfall.
kompressorn ska ju ladda upp sig och sen ska den kunna stå ett bra tag innan den blir tom igen annars finns något läckage man behöver åtgärda..
en lite händig granneeller släkting kan nog kolla på din kompressor och hjälpa dig.
passa även på att byta olja i vevhuset!! det slarvas det nog med och vad jag ser är det en fin kompressor som är värd lite underhåll!
kompressorn ska ju ladda upp sig och sen ska den kunna stå ett bra tag innan den blir tom igen annars finns något läckage man behöver åtgärda..
en lite händig granneeller släkting kan nog kolla på din kompressor och hjälpa dig.
passa även på att byta olja i vevhuset!! det slarvas det nog med och vad jag ser är det en fin kompressor som är värd lite underhåll!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden