Ja, amerikansk handel kanske jag ska överväga ändå. Jag har trots allt en del kontakter "over-there". Har jobbat där i 3 år. Har kollegor som reser dit nu i veckan, dom kanske kan tänka sig att stoppa på sig en eller 2 spikpistoler? :)

Hur är en sån där Senco Fusion? Funkar laddaren på 230V (jag har visserligen transformator, men vore bekvämt att slippa)?

Fördelen är ju att jag slipper köpa en kompressor, nackdelen är att det inte blir lika smidigt att skaffa en större spikpicka. Svårt detta...

vectrex skrev:
Jag har sett på gamla trådar att du har (hade?) en Senco FinishPro 18G, är det denna?
[länk]

Verkar vara väldigt bra pris i så fall.
Japp, har en sådan, har fungerat klanderfritt. :)
Luftverktyg är verkligen prisvärda i USA.

Laddaren till Fusion kräver en trafo/omvandlare, den som levereras med är 110V.

vectrex skrev:
Är detta samma som denna?
Verkar extremt lika, men de heter helt olika. Hittar inga spikpistoler alls på Boschs amerikanska sida?
Är det samma modell så är det ju en enorm prisskillnad!
Ja det är samma. Det som är lite konstigt är att luftpickorna verkar försvunnit från både från Bosch sida både i USA och England. På Bosch tyska sida hittar jag inte GSK 64-34.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Senco pickan från jula (s200 nånting) är riktigt bra.
Den är lätt och smidig, har riktbart utblås så man slipper ha luggen fladdrande av returluften samt bälteskrok.
Jag har kört många meter list med min helt utan pjåller.

Vill du slippa luften finns det en 18v dyckertpicka från ryobi. Den har jag använt nåt år nu och är sjukt nöjd. Det enda man får tänka på är att smörja lite regelbundet, men en sprutt luftverktygsspray på slagstiftet löser problemet. 18g, 20-50 mm dyckert.

whork skrev:
Vill du slippa luften finns det en 18v dyckertpicka från ryobi. Den har jag använt nåt år nu och är sjukt nöjd. Det enda man får tänka på är att smörja lite regelbundet, men en sprutt luftverktygsspray på slagstiftet löser problemet. 18g, 20-50 mm dyckert.
Hmm, j . Det lockar lite måste jag säga. Kan få den hemni handen för under tusenlappen...

http://www.tylertool.com/factory-re....html?start=2&cgid=ryobi-nailers-and-staplers

badtastex skrev:
Jepp, S200BN heter den. Har bara testat den och den gör sitt jobb bra utan att göra märken i träet som min Biltema göra. Skulle köpa en sådan om jag inte hade min Biltema... Kör själv Duabs stora "ljudsvaga" modell av kompressor och är nöjd med den.
Järre skrev:
Har du nära till Borås kanske denna kan vara ett alternativ:
[länk]
Tror det är ett bra pris.
Stanleykompressorn i tidigare inlägg finns även för samma pris hos Harald. Denna kombo har funkat fint hos mig iaf.
Jag blir inte riktigt klok på ljudangivelserna. Duabhusets stora "ljudsvaga" modell, avger enligt spec, 55dB. Deras vanliga garagekompressor avger 74dB. Helt rimliga uppgifter enligt mig.

Julas 24L stanleykompressor avger 94dB. Detta låter ju helt orimligt högt. Är det verkligen så illa? Och är verkligen skillnaden så stor? Duabmaskinerna är ju också rätt billiga saker?

Duabs ljudsvaga modeller är verkligen ljudsvaga men om det rör sig om 55dB(A) är jag osäker på. Den kräver i alla fall inte hörselskydd eller något sådant som de billigare modellerna på dussinvaruhusen. Däremot får du ju tänka på att fri avgiven luftmängd inte imponerar på Duabs modeller - de är inget för storkonsumerande luftverktyg men en dyckerpicka/mindre spikpistol är inga problem.

vectrex skrev:
Är sugen på att skaffa mig en dyckertpistol. Eftersom jag inte har någon kompressor heller så behöver jag det också. Såg detta kit och undrar vad ni tror om det? [länk]

Är det prisvärt? Vet att kompressorn är liten men den kommer nästan aldrig lämna snickarboden. Det jag skulle vilja är kanske att skaffa en 16 gauge pistol också. Det borde väl denna kompressor klara?

Eventuellt skulle jag kanske vilja pumpa nåt cykeldäck någon gång. Klarar denna kompressor det?
Såg att ni även talade om Senco . Hittade denna , man kan bygga sitt eget paket med Aerfast nya kompressor, sen får man välja på 2 olika dyckertpistoler eller 1 klammer från Senco . Kändes prisvärt. Funderar själv på Finish pro 35mg, men har redan en kompressor.
http://www.verktygshandlarn.se/kombinera-ditt-kompletta-paket-fran-senco-aerfast/366-1

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.