Någon som har tips på en relativt komplett borrsats som är bra förpackad så man kan ta med den?(har en förkärlek till Bosch men allt funkar). Tänker att det är träborr och metallborr man behöver, för betong har jag en separat slagborr med borrar till så det är ju ett mer sällan-verktyg.
Vad kör ni med för kit?

P
A AndersS skrev:
Jag köpte en grön Boschlåda med olika borrtyper, bits, etc, för att ha som "mobilt". Man har då lite diverse grejor med sig. Brukar säljas till lägre pris, betalade i våras 299kr.
[länk]
Hur är kvaliteten på delarna i en sådan sats?

Vi har något liknande på firman som följde med en Ryobi skruvdragare och de borr och bits som var med i den slets upp väldigt snabbt trots att den bara använts för enklare arbeten på ett kontor.

Sedan så brukar jag störa mig väldigt när det fattas just den storleken man behöver.

mnils skrev:

Vi har något liknande på firman som följde med en Ryobi skruvdragare och de borr och bits som var med i den slets upp väldigt snabbt trots att den bara använts för enklare arbeten på ett kontor.

Sedan så brukar jag störa mig väldigt när det fattas just den storleken man behöver.
Det är min mobila och hitintils bara borrar i trä. I snickarboden har jag köpt andra borrsatser.
Generellt tycker jag att Bosch borr är ok för privat hemmabruk som jag använder dem till.

K
Det enda bra med en ”komplett” sats är att du har en låda att ha borrarna i. De kommer bli slitna och du behöver köpa lösa sen ändå…

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
K kniv skrev:
Det enda bra med en ”komplett” sats är att du har en låda att ha borrarna i. De kommer bli slitna och du behöver köpa lösa sen ändå…
Är vad jag gör hemma till de olika borrsatserna, köper nya styckvis och ersätter när det behövs.
Boschexemplet som jag kompletterat med är perfekt för mobilt bruk då man inte alltid vet vad som behövs.

Jag har en bitssats från boach där det är med hex borr men det är bara några få kombinationsborrar. Vill som ni övriga kunna rycka med mig en ask som räcker till det mesta. Har borr så det räcker hemma i garaget men vill ha en mobil lösning 😃 .
Har dewalt eller milwaukee någon sjyst sats?

T trojlee skrev:
Jag har en bitssats från boach där det är med hex borr men det är bara några få kombinationsborrar. Vill som ni övriga kunna rycka med mig en ask som räcker till det mesta. Har borr så det räcker hemma i garaget men vill ha en mobil lösning 😃 .
Har dewalt eller milwaukee någon sjyst sats?
Är det privat räcker Boschlådan för absolut de flesta. Är det för yrkesbruk kan man fundera vidare och med fokus på enbart borr.

Jösse, hur gick det här till?
Nu sitter man och borrsurfar mitt på dan! :D

//Ronnie

• Gilla
  • Haha
bryggstun och 4 till
  • Laddar…
C
mnils skrev:
Skit...

T trojlee skrev:
Någon som har tips på en relativt komplett borrsats som är bra förpackad så man kan ta med den?(har en förkärlek till Bosch men allt funkar). Tänker att det är träborr och metallborr man behöver, för betong har jag en separat slagborr med borrar till så det är ju ett mer sällan-verktyg.
Vad kör ni med för kit?
Bosch pick and click. Går att fylla med vad en vill och ryms i en ficka. Storlek M har genomskinligt lock men tyvärr inte de andra storlekarna. Tror L rymmer en rad borr i vardera sidan.
Har ett par varianter för tiger- och sticksågblad också och de är alla robusta med rejäla lås och gummerat på utsatta ställen. Tål att tappas utan att spy ut innehållet 😊
Bosch borrbitssats i förpackning, batteridriven borrskruvdragare och arbetshandskar på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygslåda med borrset, skruvbits, svampar; ny borr förpackning ovanpå; arbete eller renoveringsmiljö.
Skapa konto
Verktygspaket, Bosch, borrbitar, användarinstruktioner, specifikationer, hårdmetall, förpackning, beteckningar, hållbarhetsindikatorer, tillverkad i Vietnam.
Skapa konto
En hand håller en Bosch borrbitsförpackning med terrassbygge i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Var köper ni era lösa borr när det behöver kompletteras?

Jag köper de dyraste, på det billigaste varuhusen. Aldrig några satser. Köper nya 2-3 ggr/år beronde på användning.

Rickard.
nimhed nimhed skrev:
Var köper ni era lösa borr när det behöver kompletteras?
Behöver jag nu så köper jag var som helst där jag råkar vara, sist köpte jag milwaukee-märkta hos swedol men dom är inte billigast som privatperson.

Om/när jag beställer från fine-tools brukar jag köpa ett gäng Fisch borrar då jag tycker dom är bra och prisvärda, försöker både ha fina för användning i pelarborr och några "slit och släng" för diversebruk.
https://www.fine-tools.com/holzspiralbohrer-guenstig.html

Metallborrar har jag i regel hemma och slipar efter behov.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.