20 546 läst ·
60 svar
21k läst
60 svar
kommunpolitiker kräver ommålning av hus!
Jag reser en del i jobbet runt om i världen och en sak som slår mig är, Sverige är bra (punkt) men myndighet/politiker-bestämmandet är klart överdrivet i detta land. Vi ska vara så korrekta och toleranta om alla saker men när det kommer till skitsaker som detta, då ska det vara linjärt. Skämskudden på denna fjantpolitiker.
Med tanke på att det finns så många extremt fula hus, så är ju det här ett av de bättre! Ser ju ut som mängder av hus med solblekta fasader, fast snyggare på något sätt.
Jämfört med de fruktansvärda estetiska övergreppen som massor av äldre hus råkat ut för i form av opassande ut-/tillbyggnader, tilläggsisolering och fönsterbyten så är det här ett intet.
Jämfört med de fruktansvärda estetiska övergreppen som massor av äldre hus råkat ut för i form av opassande ut-/tillbyggnader, tilläggsisolering och fönsterbyten så är det här ett intet.
DANNE_K_ skrev:
Jag kan inte fatta att detta är vad komunpolitiker har för sig. Samtidigt går kommunerna på knnäna med höga kostnader och brist på intäckter.
Så länge han inte ritat hakkors eller något annat provicerande på väggarna så är detta väl ett minimalt problem.
Överförmynderi. Det var ju snyggt. Låt folk bestämma över sig själv och deras egna saker/fastigheter.
Japp, om vi skulle göra oss av med allt som inte är svenskt eller en "svensk färg" så skulle får kommunpolitikerna allt titta på kultur, invandring och religionsfrågan först.PeeWee skrev:Jag reser en del i jobbet runt om i världen och en sak som slår mig är, Sverige är bra (punkt) men myndighet/politiker-bestämmandet är klart överdrivet i detta land. Vi ska vara så korrekta och toleranta om alla saker men när det kommer till skitsaker som detta, då ska det vara linjärt. Skämskudden på denna fjantpolitiker.
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Jag var och jobbade ett stenkast från det där huset för en vecka sedan, jag vet också personer som bor i närheten, men som inte ser huset hemifrån, som retar sig som bara den på utseendet.
Förmodligen har de ringt kommunen och klagat. Själv tycker jag huset ser helt ok ut!
Däremot glasögonen var bland det värsta jag sett!! Man kan ju tro det är från något humorprogram på TV!
Förmodligen har de ringt kommunen och klagat. Själv tycker jag huset ser helt ok ut!
Däremot glasögonen var bland det värsta jag sett!! Man kan ju tro det är från något humorprogram på TV!
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det är ju vad jag tycker.
Själv har jag järnvitrolat halva huset för 25 år sen, kanske ska ta tornet något år.
Det spelar ingen roll vad jag eller någon annan tycker, det är den som äger och skall bo i ett hus som skall få bestämma hur det skall det utom.
Skall man tänka lite djupare på det som sägs om "svenska" färger i artikeln så kan man ju undra när dom blev det? För ett par hundra år sedan var dom flesta trähus omålade, sen kom någon på att gult och rött är snyggt (och det blev "svenskt"). Men efter det skall det tydligen vara slut på nytänkandet, i all framtid skall vi nu frysa vad som anses snyggt.
Skall man tänka lite djupare på det som sägs om "svenska" färger i artikeln så kan man ju undra när dom blev det? För ett par hundra år sedan var dom flesta trähus omålade, sen kom någon på att gult och rött är snyggt (och det blev "svenskt"). Men efter det skall det tydligen vara slut på nytänkandet, i all framtid skall vi nu frysa vad som anses snyggt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skall vi vara snälla och bara tolka det som att det är den vanliga hederliga svenska avundsjukan som gjorde utslag?patriklarsson skrev:
Vad jag såg på bilderna var det väldigt snyggt målat.
Kan nog inte vara så lätt att få färgen att ändras så kontinuerligt utan skarvar.
Men så var grabben konstnär också
Vi har massor med sådana parhus i Karlstad med omnejd. Ser mycket värre ut än det där tonade huset. Dock kan man väl hålla med om att det, även om det till skillnad från det blågula, är vackert, så smälter det ju inte in. Det är ju det saken gäller, inte om det är snyggt eller inte, utan om det är integrerat i omgivningen.Demmpa skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
På baksidan av huset är en "fläck" där det i stort sett bara är gult ända upp, och han har "missat" den röda tonen uppåt, det syns på långt håll, då jag var uppe på tak och sprang.
Men i övrigt runt om, och på framsidan verkar det se jämt och fint ut, som sagt är nog inte så lätt att få det bra, han verkar ha skön stil gubben! Inredningen och en papegoja på axeln haha!
Tänk om folk kunde uppskatta honom istället för att göra till byns hatobjekt, men det är nog typiskt Skänninge.
Tror han tillför mer nytta än vad byns fängelseanstalt gör!
Finns många kåkar i det området som bara står och förfaller, hur skulle det kunna passa bättre in...
Men i övrigt runt om, och på framsidan verkar det se jämt och fint ut, som sagt är nog inte så lätt att få det bra, han verkar ha skön stil gubben! Inredningen och en papegoja på axeln haha!
Tänk om folk kunde uppskatta honom istället för att göra till byns hatobjekt, men det är nog typiskt Skänninge.
Finns många kåkar i det området som bara står och förfaller, hur skulle det kunna passa bättre in...
Medlem
· Östergötland
· 65 inlägg
Har det framkommit negativa reaktioner på byn? På lokala facebookgrupper är det idel hejjarop för husägaren.patriklarsson skrev:På baksidan av huset är en "fläck" där det i stort sett bara är gult ända upp, och han har "missat" den röda tonen uppåt, det syns på långt håll, då jag var uppe på tak och sprang.