Hej
Jag har ett tre år gammal FM Mattson duschset (FMM 9000E med Takdusch). Under senaste tiden har det börjat komma vatten samtidigt ur både takduschen och handduschen. Det började droppa och nu rinner det i princip när man duschar ur både takdusch och handdusch. Jag hittade instruktionsmanualen på internet o skruvade i det lilla som fanns att skruva i men inget verkar hjälpa. Det rinner på lika bra. Är det duschblandaren som är slut? (redan efter tre år..)

Hur fixar man detta? måste man byta hela duschblandaren?

Följ länken: det är en sådan här jag har: http://www.bygghemma.se/inomhus/bad...re/duschpaket-fmm-9000e-med-takdusch/p-180177

Det är omkastades på duschstången som bestämmer vart vattnet ska ta vägen. Sök på fmm Ebro så hittar du en manual.

Och jag tror att om du kontaktar FMM direkt så hjälper de dig, deras support har jag upplevt väldigt bra och de skickade reservdelar gratis till mig.

hej
Jag kontaktade FMM direkt som "Bezt" nämnde och ja, de är mkt hjälpsamma och snabba på svara på mailen. De skickade mig först en instruktion på kolla så inte ett reglage inne i omkastaren hade ändrats, men det visade sig inte vara så. Nu skickar de mig istället en ny omkastare. Högsta betyg skall kundtjänst på FMM ha!

• Gilla
corre
  • Laddar…
för kännedom, det var omkastaren som var fel på (mao höll den gamla mindre än tre år). FMM Mathson skickade mig en ny utan kostnad som jag fick installera. De (FMM) var mkt bra att ha o göra med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.