T tergo skrev:
prova om det går att trä på en sexkantshylsa och sen använda polygrip eller rörtång att vrida med
Testat. Hylsan kommer inte tillräckligt nära godset. Måste i så fall slipas av rejält och då tvivlar jag på att den håller.

G Gooli skrev:
Kanske det är samma mått på muttern som på ett tändstift? (Brainstormar lite här)
Testade mot en hylsa för hjulmuttrar, som är större. Hylsan är för liten (kanske 19 mm mot 23) och det finns inte rum för den invid godset.

F fribygg skrev:
Många goda förslag här redan, de flesta bostadsägare skulle nog byta hela blandaren, att bara byta ett kranbröst riskerar ju att ge ett lite hemmasnickrat uttryck om man inte får tag i ett som är likadant som det befintliga.
Det stämmer ju, men jag tänkte byta båda kranarna om det alls går, när jag ändå har verktygen framme.

B BertStL skrev:
Verkade som en bra idé för mig också. Glömde skriva att jag redan testat. Kom inte åt med stora bolygripen heller. Finns inte plats.
Inte på mutterdelen då. utan över den utstickande delen som är rätt lång. och går säkert att grepp på

J jonaserik skrev:
Inte på mutterdelen då. utan över den utstickande delen som är rätt lång. och går säkert att grepp på
Den går lätt att greppa med skiftnyckeln, men håller nog inte. Är nog för smal, Men ska fundera på det.

Fick svar på detta i en butik. Blandaren är av en speciellt knepig modell. Kranen går inte att skruva loss, utan att hela blandaren lossas, vilket sker med en skruv som sitter under handfatet. Det är så det ska gå till. Kan inte höras på något annat sätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.