Koppling monterad före en utomhusblandare med stängd kulventil för bevattningsslanganslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har köpt koppling att sätta före min blandare enligt bild. Kulventilen är stängd i normalläge men öppen om jag kopplar slang för bevattning. Hur hårt ska jag spänna kopparröret mot blandaren? Icke härdande pasta i gängan.

S sepani skrev:
[bild] Jag har köpt koppling att sätta före min blandare enligt bild. Kulventilen är stängd i normalläge men öppen om jag kopplar slang för bevattning. Hur hårt ska jag spänna kopparröret mot blandaren? Icke härdande pasta i gängan.
Hej.

Gängtejp och lagom hårt kan du dra dit. Du behöver absolut inte dra åt allt du kan.

VH Alexander

Din icke härdande pasta, vad är det? Inte gängtätning antar jag…..

Du behöver ha någon sorts gängtätning. Tejp, lin och pasta, gängsnöre eller flytande gängtätning. Jag brukar använda snöre nuförtiden. Applicera enligt anvisning så kan du dra åt utan att dra gängan i botten.

• Gilla
sepani
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Din icke härdande pasta, vad är det? Inte gängtätning antar jag…..

Du behöver ha någon sorts gängtätning. Tejp, lin och pasta, gängsnöre eller flytande gängtätning. Jag brukar använda snöre nuförtiden. Applicera enligt anvisning så kan du dra åt utan att dra gängan i botten.
Körde med lin och pasta, verkar kanontätt

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.