Hej,

Är det någon som vet om det går exempelvis att montera skåpluckor från Marbodal på IKEA stommar? Vi är även intresserade av Marbodals hörn-karuseller och undrar om detta skulle kunna passas in i ett IKEA kök?

Tacksam för all hjälp?

MVH

Sunemangs

Det som gäller är att titta på stommarnas tjocklek, IKEA har 18mm och Marbodal har 16mm, sen kan de även ha lite olika djup på skåpen, det går mao inte att sätta luckor från IKEA på Marbodal stomme.

Jag har själv i våran gamla lägenhet satt upp IKEA luckor på Marbodal stommar. Det ända problemet var att man var tvungen att fräsa upp nya hål för fästena på luckorna så att dom skulle passa in bra när man skulle fästa luckorna i stommarna.

Nu var det ett tag sen jag såg en Marbodalkarusell,men så vitt jag minns ska det väl gå att montera in den i en IKEA stomme förutsatt att den går in vill säga..

Värt dock att tänka på är att IKEAs karusell är fäst både uppe i ribban och nere i stommen medan Marbodals bara är skruvad nertill.

Jag tycker personligen IKEAs stommar är lite kexigare så jag vet inte om jag skulle rekommendera det..Men visst,allt går väl.. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.