Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Köpte två bacho för något år sen, var inte heller 90° (eller, en var nästan det men på den var linjalens sidor inte parallella...)M magnlar skrev:
Gillar konceptet, men inte köpt någon ny
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 573 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 573 inlägg
Om du drar ur linjalen ser du förmodligen några klackar som linjalen styr mot. Dessa kan du fila på tills du har önskad vinkel. Helst med en, bättre/noggrannare vinkel än den på fotot. Det är så man justerar ny/sliten kombinationsvinkel.M magnlar skrev:
Ja jag såg klackarna när jag undersökte den igår. Lätt att åtgärda. Men jag tycker att man borde ha gjort de rätt från fabriken. Inte ska konsumenter behöva korrigera i efterhand.M MathiasFr skrev:
Inte alla som känner till det, och börjar använda verktyget direkt och får fel resultat.
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 573 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 573 inlägg
-Maskin med högre precision och därmed dyrare i inköp och underhåll.M magnlar skrev:
-Bättre och därmed kanske dyrare fixtur och mer underhåll av fixturen.
-Kontroll efter bearbetning
-kontrollverktyg
....för att nämna några saker som fördyrar där merkostnaden ska multipliceras i alla efterkommande leden fram till kund...
Amazon UK har Starrett:
https://www.amazon.co.uk/dp/B003XU78JA/ref=sr_aod_dp_img?th=1
Ibland kör dom halva priset på dom har jag för mig, köpte min ena där rätt billigt i alla fall. Ser att det finns en begagnad i mycket gott skick från Amazon där att köpa nu. Blir väl rätt ok pris?
https://www.amazon.co.uk/dp/B003XU78JA/ref=sr_aod_dp_img?th=1
Ibland kör dom halva priset på dom har jag för mig, köpte min ena där rätt billigt i alla fall. Ser att det finns en begagnad i mycket gott skick från Amazon där att köpa nu. Blir väl rätt ok pris?
Kanske en dum fråga men är du säker på att speedsquaren är 90 grader?M magnlar skrev:
Alla (billiga) fasta vinklar jag köpt har varit åt helsike fel. Faktiskt är den mest korrekta vinkeln jag har, en Bahco kombinationsvinkel 😂
(De svarta fasta Bahco är helt fel dock)
Jag har båda Hultafors och Milwaukee speedsquares. Båda visade samma.L Lovan83 skrev: