Byggahus.se

Kombihammare

1. Krillew
    Lösvirkesbyggare · Uppsala · 1 244 inlägg

Krillew

Lösvirkesbyggare
    Tänkte köpa en kombihammare jag har gjort slut på ett gäng billiga varianter så jag tänkte köpa något rejält.

Hittade dom här, är dom samma dom ser väldigt lika ut och data är identiska.
    Milwaukee Kango 950
    metabo KHE 96
    AEG PN11E

2. Krillew

Krillew

Lösvirkesbyggare
    om man registrerar produkten har man
    AEG har 6 år garanti
    metabo 3 år
    Milwaukee (tittar inte info)

3. Krillew

Krillew

Lösvirkesbyggare
    Nu hittade jag samma maskin igen fast annan tillverkare.
    Ryobi RH-500

Det betyder att följande maskiner nog är samma.
    Milwaukee Kango 950
    metabo KHE 96
    AEG PN11E
    Ryobi RH-500

Är det någon som har erfarenhet av den här maskinen?

4. Krillew

Krillew

Lösvirkesbyggare
  5. Krillew

Krillew

Lösvirkesbyggare
    PowerPlus den gula uppe till vänster har ett annat handtag än övriga den kan man få för ca 3500:- Undrar om det är samma alla maskiner eller kopior. Skall man våga köpa en?
    det är alltså 11 olika fabrikat som ser lika ut och har identiska data 1700 w hittade faktiskt en i går som hade 2200w men övrigt lika.

6. Krillew

Krillew

Lösvirkesbyggare
    Tittar man på bilderna så ser man att det främre handtaget det som sitter på halsen, är annorlunda på
    Milwaukee, metabo och AEG mot dom övriga. Jag var och tittade på AEG maskinen och det visar sig att främre handtaget är vibrationsdämpat. Det är det nog inte på dom andra.
    Om det bara är den skillnaden så kan man ju köpa ett sånt handtag till en billigare.

7. HogeN
    Lösvirkesbyggare · Österbotten · 381 inlägg

HogeN

Lösvirkesbyggare
    Milwaukee, ryobi och AEG är från samma fabrikör... men är joulen den samma på alla maskiner? Kan tänka den är ~0.1-1.0 mera i dom som är 2200w och mera joule är mycket trevligare när man skall borra&pika
    MEN så är det minus att vibrationerna kommer att känns efteråt när man använt maskinen

8. Krillew

Krillew

Lösvirkesbyggare
    Jo jag har stått med både tryckluftsborr och kobra och man får domningar i händerna.
    Jag tänkte köper man en så kan man köra lite när andan faller på och behöver inte utnyttja hyran fullt ut. Jo det är samma data på samtliga maskiner, 27J som max. även den som var 2200W hade nog samma joule dom kan ju ha skrivit fel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.