Vi har flyttat och byggt om hela köket. Därför finns inte det förra utsuget till köksfläkten kvar och det är problematiskt med att fixa ett nytt.
Vad har ni att säga om kolfilterfläkt?
 
Redigerat:
Menar du kolfilter?
 
Kolfilterfläktar har en fördel och det är att de inte suger ut dyrbar värme.
De suger heller inte ut vattenånga och när kolet börjar ge sig så åker matoset bara runt i köket. Ofta är utblåset bullrigt. Enligt min mening är kolfilterfläkt en lösning för t.ex ett lägenhetskök där man inte får ansluta en fläkt till ventilationskanalen.

Ni borde planerat in imkanalen vid köksplaneringen. I vårt fall fick hela köket anpassas efter var kanalen sitter. Som alternativ hade vi kunnat gå ut genom väggen men valde att använda skorstenen.
 
Precis, nyckelordet här är >>ånga<<
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.