mtla: Vi beställde kök hos IKEA i helgen då upplyste dom oss att det skulle bli köksveckor v36 så vi inte skulle känna oss lurade !
/micke

Tack så mycket!!
Då hoppas vi på v 36 då!

Hej!

Vi var på IKEA Barkarby i söndags och då sa de att köksveckorna skulle starta v. 38 (men säljaren sa såklart att hon inte kunde lova något). Kollar man på IKEAS hemsida under IKEA Sundsvalls kalender står det där också att de börjar 19 september.

//halo

Handla upp till 30 då? Du kan ju vara "ful" och lämna tillbaka de extra grejerna inom 3 månader som är öppet köp.

drx skrev:
Jo men det är trist när man handlar för 28 000 kr  ;D
Du får ju 1000 kr per 10 000 kr och inte under det.

Saxat från deras sida:

"Kök att umgås i

Måndag 19/9 kl 18.30-20.00

Nu är det dags för våra köksveckor igen. Vi startar upp med en kväll för dig som planerar att byta kök och behöver tips, råd och inspiration inför planeringen. Vi visar hösten nyheter och pratar nya trender. Vi beskriver vad du bör tänka på vid din köksplanering. Du kan börja planera köket i vår köksstudio där personal finns till hands för att hjälpa dig. Om du behöver mer hjälp är du välkommen till ett senare möte med en kökssäljare. Antalet platser är begränsade så anmäl dig i tid direkt på varuhuset i Informationen eller på tel. 060-144211, går också bra att maila på family.sundsvall@memo.ikea.com.
Under våra köksveckor så har vi ett erbjudande till våra medlemmar; 1000 kr insatt på ditt IKEA family kort för varje 10 000 kr du handlar köksinredning och matrumsmöbler för. Gäller perioden 19 sep – 6 nov."

Det var alltså inte vecka 36..
Hittar själv ingen info på deras sida om kommande köksveckor.
Vart är ovan saxat ifrån?

LoK skrev:
Vi beställde vårat kök på köksveckorna i våras men vårat kök kom till nu vecka 30. Det var bara det att vi var tvugna att betala inom ett viss datum. Men allting har fungerat kanon.
Betalningsdatum spelar ingen roll. Man betalar ju när man får varorna.

Vi beställde också vårt kök i våras, med leverans i slutet maj. Med lite extra strul kom sista leveransen i början juli. Det blev alltså 2 leveranser och betalningar.

Vad som krävdes för att vi skulle få våra tusenlappar på Familykortet, var att vi tog med ordersedeln som visade att vi beställt under köksveckorna och kvittona från Poståkeriet.

I IKEA Family Live-tidningen som kom häromdagen står också att köksveckorna är 19/9-6/11

mvh Andreas

a_dent skrev:
I IKEA Family Live-tidningen som kom häromdagen står också att köksveckorna är 19/9-6/11

mvh Andreas
Strålande!

Är det någon som vet om det är olika på olika IKEA-varuhus??
Vi har närmast till Örebro men i kalendariet på hemsidan står inget alls om köksveckor!!
Däremot står det att Västerås har fr o m den 20/9? Surt om man ska behöva åka några mil längre bara för det...man tycker ju att det borde vara lika.

Nää....nog måste det gälla på alla varuhus! Det står inget om Malmö heller, men står det i Family-tidningen utan att stå nånting om speciellt utvalda varuhus så gäller det säkert överallt. Jag tänker i alla fall handla kök i Malmö på fredag och jag ska minsann ha pengar tillbaka! ;D

Ja, jag har inte den så det har jag inte sett. Har inte hunnit få mitt Family-kort än men hoppas det kommer snart då.

Idag var jag på Ikea i Barkarby och handlade kök. Där var det iallafall "köksvecka" som sträcker sig 6 veckor fram.

Det var fullt ös på köksavdelningen redan vid öppningsdags.

Så då har man fått grejer handlade åt en, 23kkr fattigare.. 2kkr rikare på ikea kortet..

Jättemycket folk på IKEA i Malmö idag. Stod i kö i ca 2 timmar innan vi fick beställt kök. 74 tusen gick vårt på och kommer om två veckor... Spännande!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.