3 592 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Köksplanering
Så var det dags att börja planera ett nytt kök. Rolig syssla, men mycket att tänka på!
Vi hade tänkt att ha en köksö i mitten av rummet eftersom det blir alltför luftigt annars.
Min fundering är nu om det blir för "tråkigt" att ha köksön bara som arbetsyta. Spishäll och vattenkran har vi redan planerat in på ett annat ställe.
En annan fundering; vi hade tänkt att ha liggande träpanel istället för kakel. Se http://www.ballingslov.se/se/kitchen/malat/studio/studio
Kan man ha träpanel bakom spishällen? Eller blir det opraktiskt på något sätt?
Vi hade tänkt att ha en köksö i mitten av rummet eftersom det blir alltför luftigt annars.
Min fundering är nu om det blir för "tråkigt" att ha köksön bara som arbetsyta. Spishäll och vattenkran har vi redan planerat in på ett annat ställe.
En annan fundering; vi hade tänkt att ha liggande träpanel istället för kakel. Se http://www.ballingslov.se/se/kitchen/malat/studio/studio
Kan man ha träpanel bakom spishällen? Eller blir det opraktiskt på något sätt?
Tack för svaret!
Du har nog rätt, det är väl kanske ganska vanligt med en köksö som bara är som arbetsyta.
Glömde skriva i förra meddelandet att spishällen kommer att vara i ett hörn så hällen kommer inte att vara alldeles inpå väggen. Tror ni det har någon betydelse?
Du har nog rätt, det är väl kanske ganska vanligt med en köksö som bara är som arbetsyta.
Glömde skriva i förra meddelandet att spishällen kommer att vara i ett hörn så hällen kommer inte att vara alldeles inpå väggen. Tror ni det har någon betydelse?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Varför inte kombinera träpanel med ett kakel som har samma färg som panelen målasi? Kakel vid häll och diskbänk och panel i övrigt.
Tack för era svar!
Jag börjar väl inse att det måste vara lite praktiskt också.
Att ha en glasskiva på träpanelen bakom spisen tyckte jag var en riktigt bra idé.
Jag börjar väl inse att det måste vara lite praktiskt också.
Att ha en glasskiva på träpanelen bakom spisen tyckte jag var en riktigt bra idé.
Jag håller med 'Lisa', kombinera träpanelen med ett kakel som antingen harmonierar eller kontrasterar bra, glasskiva framför panelen känns som 'tårta på tårta' tycker jag, ger dessutom ett konstlat intryck, varför ha ett lager under glaset på ett ställe där det ändå inte fyller sin funktion??
Mycket snyggare, enl. min personliga åsikt, är en yta (tex. kakel, plåt osv.) som tål de 'stänk' som den är ämnad för.
En lyckad kombination av funktionalitet och estetik är mycket vackrare än 'skådebröd', tycker iaf. jag
MVH//Christina.
Mycket snyggare, enl. min personliga åsikt, är en yta (tex. kakel, plåt osv.) som tål de 'stänk' som den är ämnad för.
En lyckad kombination av funktionalitet och estetik är mycket vackrare än 'skådebröd', tycker iaf. jag
MVH//Christina.
Klicka här för att svara